וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 3 ישראלים בילה אתמול בטבע

8.5.2003 / 0:02

שני מיליון בני אדם יצאו אתמול ליערות ולפארקים; למעלה מ-500 טון אשפה נערמו ביערות; הנשיא חילק בירושלים את אות מלחמת ההתשה ללוחמים ולמשפחות שכולות; ואיך אפשר בלי חידון התנ"ך

1 מכל שלושה ישראלים (כשני מיליון בני אדם) בילה ביום העצמאות בחיק הטבע - בפארקים השונים, ביערות קק"ל ובמקומות נוספים. בקול ישראל דווח כי מדובר בעלייה של כ-25 אחוזים לעומת יום העצמאות שעבר.

ב"הארץ" דווח כי בקק"ל מעריכים שלמעלה מ-500 טון אשפה נערמו ביערות במהלך החג. איסוף האשפה יימשך כמה ימים. בגלי צה"ל דווח כי רוב החניונים של קק"ל באזור המרכז התמלאו, ביניהם מגרשי החניה בפארק הירקון, בפארק הלאומי ברמת גן ובפארק אשקלון. כמו כן דווח על עומסי תנועה באזורי הפארקים ברחבי הארץ, בין היתר בכביש מספר 1 באזור מחלף לטרון.

אירועי יום העצמאות החלו אתמול בבוקר בקבלת פנים לאלופי תש"ח ולמפקדי צה"ל לדורותיהם במשכן הנשיא בירושלים. הנשיא, משה קצב, חילק את אות מלחמת ההתשה למפקדים וללוחמים, משפחות שכולות, שבויים ונכים שהשתפו במלחמה. בין מקבלי האות היה גם ראש הממשלה, אריאל שרון, שהיה אלוף פיקוד הדרום בתקופת המלחמה. שרון אמר בטקס כי מלחמת ההתשה, לפני יותר מ-30 שנה, היתה קשה הרבה יותר מהמצב בישראל כיום. עם זאת אמר ראש הממשלה: "אנחנו חיים בתקופה קשה, עם סיכויים וסיכונים גדולים. אני מלא ביטחון בהגשמת חלומותנו". עוד קיבלו את האות, המחולק לראשונה, הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון ונשיא המדינה לשעבר, עזר ויצמן, שהיה ראש אג"ם באותה תקופה.

לאחר מכן התקיים במשכן הנשיא טקס קבלת פנים ל-120 חיילים מצטיינים מכל חילות צה"ל. הרמטכ"ל והנשיא העניקו לחיילים תעודות הערכה וסיכות הצטיינות, במעמד ראש הממשלה שרון ושר הביטחון, שאול מופז. אחר הצהריים ערך הנשיא קבלת פנים לחברי הסגל הדיפלומטי בישראל.

מורן גומרי מבאר שבע היא כלת חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת 2003, שנערך אתמול. למקום השני הגיע נריה קליין, בן 17 מירושלים ולמקום השלישי הגיע דניאל קירש בן 17 מגינות שומרון. בחידון השתתפו 16 בני נוער, ביניהם ארבעה ישראלים.

אירועי החג נחתמו אתמול בערב בטקס חלוקת פרס ישראל בתיאטרון ירושלים. במהלך הטקס חולקו פרסים ל-18 זוכים, ביניהם חמש נשים. הזוכים קיבלו פרס כספי של 50 אלף שקלים.

שירה בציבור לאור המדורה

בקול ישראל דווח, כי בערב יום העצמאות נערכו ביוזמת הקרן הקיימת אירועים ליליים, במסגרתם הודלקו ביערות מרכזיים מדורות וסביבם התקיימה שירה בציבור. האירועים נמשכו עד אור הבוקר. אתמול התקיימו ללא תשלום סיורים מודרכים בעקבות לוחמים באתרים שונים. בין היתר נערכו סיורים מסוג זה בהרי נפתלי, לאורך גבול הצפון, בדרך בורמה, באנדרטת הפורצים בנגב ובהרי ירושלים. בנוסף, אתרים של רשות הטבע והגנים היו פתוחים ללא תשלום. הציבור נקרא לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע שריפה ביערות, ולשמור על ניקיון הטבע.

אתמול נפתחו לציבור חניונים ובסיסים של צה"ל, ביניהם בסיסי חיל הים בחיפה ובאילת, בסיסי חיל האוויר ברמת דוד ותל נוף ומחנה "שמשון". בצומת גולני, בלטרון ובגבעת התחמושת התקיימו תערוכות נשק. טיסת הצדעה סמלית של מטוסי צוקית התקיימה מעל בסיס חיל האוויר ברמת דוד, בית הנשיא בירושלים, בסיס חיל האוויר תל נוף, שדרות ומוזיאון חיל האוויר בחצרים.

"הארץ" דיווח כי המשטרה פתחה לקהל שלושה בסיסים: במרכז ללימודי משטרה בקרית אתא היו פעילויות לילדים, בירושלים נפתח בסיס משמר הגבול הסמוך למטה הארצי, ובוואדי ערה נפתח לביקורים אתר ההנצחה של משמר הגבול.

בין שלל האטרקציות המוצעות צפה הציבור בפסל של מפלצת ענקית של קוף עשוי מאבן כורכר, שנחשף בשבוע שעבר בגן הלאומי קיסריה. על ראשו של הקוף שיער ארוך ומזנבו יוצאים נחשי קוברה. פניו חסרות. החוקרים מעריכים כי הפסל הוא מהתקופה הצלבנית. ככל הנראה הוא עיטר את החזית הצפונית של מבנה מפואר בעיר. הפסל הוצג אתמול לציבור במתחם התיאטרון הרומי בקיסריה.

החגיגות החלו שלשום בטקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל שבירושלים. במרכז טקס הדלקת 12 המשואות, המסמלות את שבטי ישראל, עמד השנה פועלם של כוחות הביטחון, ארגוני ההצלה והזיהוי וארגוני המתנדבים. גולת הכותרת היתה הדלקת המשואה השנייה על ידי יהודה משי זהב, לשעבר "קמב"ץ העדה החרדית", שאינה מכירה בקיומה של מדינת ישראל. משי זהב, שעומד בראש ארגון זק"א (זיהוי קורבנות אסון), אמר לראשונה את המילים "לתפארת מדינת ישראל", לקול תשואות הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully