וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים התחזו לפעילי שלום"

2.5.2003 / 7:47

"אינדיפנדנט" ו"דיילי טלגרף" מדווחים כי המחבלים הבריטים שביצעו את הפיגוע בתל אביב עברו מהרצועה לישראל דרך מחסום ארז; התחזו לפעילי שמאל שהגיעו לשטחים כדי לשמש מגנים אנושיים

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו היום כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בטיילת בתל אביב - עומר חאן שריף ואסיף מוחמד הניף - נכנסו ויצאו מרצועת עזה במונית במחסום ארז. העיתון "אינדיפנדנט" מדווח באתר האינטרנט שלו כי נהג מונית פלסטיני, שהחברה שלו מעבירה נוסעים במחסום ארז, סיפר כי ראה את השניים עוברים מרצועת עזה לישראל ביום שלישי בשעות אחר הצהריים.

העיתון "דיילי טלגרף" מדווח כי שבוע לפני כן העביר נהג מונית אחר את השניים מישראל, והוריד אותם בעזה. נהג המונית ציין כי הוריד אותם בעזה אחרי שהתנהל ויכוח עמם על תעריף הנסיעה לרפיח.

העיתונים הבריטים מגלים בדיווחיהם מעזה, כי שני המחבלים הבריטים שהו כשבוע ברצועה והשתתפו בפעילויות ובהפגנות של ארגוני שלום. בין היתר, השתתפו בהפגנות לזכרה של פעילת השלום האמריקאית רייצ'ל קורי, שנהרגה מפגיעת דחפור של צה"ל. מקורות ברצועה אמרו ל"דיילי טלגרף", כי המחבלים התחזו לפעילי שלום הבאים לשטחים כדי לשמש מגנים אנושיים. ב"אינדיפנדנט" פורסם, כי כשעברו המחבלים במחסום ארז מהרצועה לישראל, הסבירו שהם חלק מקבוצת תיירים הבאה לישראל כדי ללמוד מקרוב את הקשיים שבהם נתקלות יוזמות השלום במזרח התיכון.

העיתון הבריטי "סאן" מגלה כי המחבל שהתאבד, אסיף מוחמד הניף, עבד בנמל התעופה הית'רו שליד לונדון במשך כשנתיים באזור החנויות ללא מכס, והיתה לו גישה למקומות בעלי סיווג ביטחוני גבוה. אחר כך עבד הניף כמאבטח באתר בנייה במערב לונדון, ולפני כחודשיים סיים את עבודתו שם.

שהו בסוריה בחודשים האחרונים

בלונדון דווח אתמול, כי שירותי הביטחון והמודיעין בבריטניה עשויים לפנות לדמשק לקבלת הבהרות על מעשיהם בסוריה של שני המחבלים. בלשי הסקוטלנד היארד וקציני משטרה ביקרו אתמול בבתים שבהם התגוררו השניים, וחקרו אתמול את קרובי משפחתם. מהחקירות עלה, כי השניים שהו בשטח סוריה בחודשים האחרונים.

מקורות בבריטניה העריכו, כי מאחורי הפרשה עומדים ארגונים כמו חיזבאללה או הסתעפויות כלשהן של אל קאעדה וארגוני "הג'יהאד העולמי". שירותי הביטחון הבריטיים משתפים פעולה עם ישראל בחקירת הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully