וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגים בפיגוע בטיילת בתל אביב

30.4.2003 / 7:00

עשרות נפגעו, 6 קשה; המאבטח בפאב האמריקאי "מייק'ס פלייס" מנע כניסת המחבל, שהתפוצץ בכניסה; המשטרה: לא היו התרעות ספציפיות; החמאס והתנזים לקחו אחריות; אבו מאזן גינה הפיגוע

שלושה בני אדם נהרגו ועשרות נפגעו הלילה בפיגוע שאירע בטיילת בתל אביב. הפיצוץ אירע סמוך לשעה 01:00 בכניסה ל"מייק'ס פלייס" - פאב אמריקאי שנמצא מאחורי שגרירות ארה"ב, ובו נוהגים לבלות תיירים רבים. מצבם של שישה פצועים קשה, והיתר נפגעו באורח בינוני וקל. הם פונו לבתי החולים וולפסון, איכילוב, בילינסון ותל השומר.

עד כה הותר לפרסום שמו של הרוג אחד: ינאי וייס בן 46 מחולון. הודעה נמסרה למשפחות שני ההרוגים הנוספים, גבר ואשה. בהודעה טלפונית לסוכנות הידיעות הצרפתית נמסר כי ארגוני התנזים והחמאס ביצעו את הפיגוע, וכי המחבל היה צעיר מטול כרם.

בערוץ 10 דווח כי ראש הממשלה הפלסטינית, אבו מאזן, גינה את הפיגוע. מלשכתו נמסר כי הוא רואה בפיגוע התגרות מכוונת. גם הבית הלבן גינה את הפיגוע. מוושינגטון נמסר, כי הפיגוע לא יביא לעיכוב פרסום "מפת הדרכים" לפתרון הסכסוך, שאמורה להתפרסם היום או מחר.

על פי הדיווחים, המחבל ניסה להיכנס לפאב, אך המאבטח במקום מנע זאת ממנו ואז הוא פוצץ עצמו בכניסה. עדי ראייה סיפרו כי בין המאבטח למחבל התנהל ויכוח קולני ואז המחבל פוצץ את עצמו.

לא היו התרעות ספציפיות

מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב יוסי סדבון, אמר כי המטען שנשא המחבל היה בגודל בינוני. סדבון הוסיף כי "לא היו התרעות ספציפיות לפיגוע". ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר הלילה כי "לא היו התרעות מיוחדות. אנחנו חשופים לדברים האלה באופן קבוע. זה פיגוע קשה".

בידי מערכת הביטחון היו אתמול קרוב ל-50 התראות על כוונות לפיגועים, חלקם פיגועי התאבדות בתחומי הקו הירוק. "הארץ" דיווח, כי מקורות צבאיים העריכו בימים האחרונים כי בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי מעוניינים לבצע פיגועים על רקע השבעת ממשלתו של אבו מאזן.

מספרי החירום בבתי החולים

בתי החולים פירסמו מספרי חירום:
איכילוב - 1255131
תל השומר - 1255135
וולפסון - 1255133
בילינסון - 1255134
מרכז המידע של עיריית תל אביב: 1255036666

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully