וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"פ הודח בעקבות הרג 2 המאבטחים בשוגג

21.4.2003 / 21:32

יואב דורון ויהודה בן יוסף ז"ל נורו למוות ע"י חיילי מגלן בדרום הר חברון לפני כחודש וחצי - בשל טעות בזיהוי; בנוסף להדחת המ"פ, יפרוש מתפקידו קצין המודיעין של חטיבת חברון

בעקבות פרשת הירי השגוי בשני המאבטחים הישראלים לפני כחודש וחצי בהר חברון - יסיימו שני קצינים את תפקידם בצה"ל. ההרוגים: יואב דורון, בן 23 מירושלים, קצין בחופשת שחרור, ויהודה בן יוסף, בן 22 ממעלה אדומים, נהרגו על ידי חיילים בשל זיהוי שגוי, סמוך להתנחלות פני חבר שממזרח לחברון.

בערוץ 1 דווח כי מפקד הפלוגה ביחידת מגלן, שהרגה בשוגג את שני המאבטחים, הודח, וקצין המודיעין של חטיבת חברון, החליט לפרוש מיוזמתו מתפקידו. לדברי מקורביו, הוא חש שחוק ללא קשר לאירוע.

היום הוגשו ממצאי ועדת החקירה לרמטכ"ל משה (בוגי) יעלון. במשך כשלוש שעות הציגו מפקד החטיבה, אל"מ חגי מרדכי, ומפקדי האוגדות, טל רוסו ועמוס בן אברהם, את כל המסמכים שברשותם, בהם נימנו ליקויים רבים. בין הליקויים שצוינו: נוהל קרב לקוי של הכוח; בעיות בתפקוד התצפיות; כשל בבקרה ובשליטה של מפקדת החטיבה שלא דיווחה לכח על הימצאות המאבטחים בשטח.

מערכת "הארץ" מוסיפה:

התקרית אירעה ב-13 במרץ. כוח מיחידת מגלן הגיע למקום כדי לעצור שני מבוקשים חמושים שהיה מידע כי עמדו לבצע פיגוע ירי בקרוב. אולם תצפית של היחידה טעתה בזיהוי המקום, כנראה בשל תנאי מזג אוויר קשים. חיילי התצפית סברו בטעות כי הגבעה שעליה היו אמורים להימצא המבוקשים היא גבעה דרומית יותר, שבה היה המאחז. בן יוסף נורה למוות בעת שנסע במכונית מהמאחז. החיילים שהתקרבו אליו סברו כי מדובר במחבל, והורו לו לעצור. כשעשה תנועה שעוררה את חשדם, ירו בו למוות מטווח של כ-80 מטרים. דורון הבחין במתרחש ויצא בריצה מהמאחז. מסוק חיל האוויר ירה לעברו טיל והרג אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully