וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה תפצה את משפחות הרוגי "סיביריה איירליינס"

7.4.2003 / 10:56

באוקטובר 2001 פגע טיל תועה של צבא אוקראינה במטוס שהיה בדרכו מישראל לרוסיה; 51 ישראלים נספו; במגעים בין קייב לירושלים סוכם על העברת מיליון שקלים לכל אחת ממשפחות הקורבנות

ממשלת אוקראינה תשלם מיליון שקל פיצויים למשפחות 51 הניספים הישראלים באסון הפלת המטוס באוקראינה. כך דווח ב"ידיעות אחרונות". משלחת מטעם ממשלת אוקראינה תגיע לישראל ותחתום על הסכם פיצויים עם נציגי הממשלה ומשפחות הניספים בראשות היועץ המשפטי של משרד החוץ, אלן בייקר, ועורך הדין אלי זוהר.

באוקטובר 2001 פגע טיל תועה של צבא אוקראינה במטוס של חברת "סיבירייה איירליינס" שעשה דרכו מנמל התעופה בן גוריון לעיר נובוסיבירסק שברוסיה. כל 66 נוסעי המטוס ו-12 אנשי הצוות ניספו באסון.

לווינים של ארה"ב שצילמו את המקרה טענו כי טיל של הצבא האוקראיני פגע במטוס אולם קייב הכחישה. מאוחר יותר אמרו האמריקאים כי בידיהם עדויות מצולמות. לאחר עשרה ימים שהוועדה הרוסית שהוקמה לחקר האסון פירסמה את מסקנותיה, הודתה אוקראינה באחריותה לטרגדיה.

בעקבות האירוע תבעה ממשלת ישראל מאוקראינה לשלם פיצויים למשפחות הניספים בסך 50 מיליון שקלים. מאז קיימו גורמים ישראלים ובהם שר המשפטים דאז, מאיר שטרית, משא ומתן עם ממשלת אוקראינה כדי להחיש את הטיפול בפיצויים. בין השאר ניסו לקבוע מה יהיה גובה הפיצויים ומה סיווג הקרובים הזכאים לפיצוי. לפי ההסכם 90 איש עונים על אמות המידה שנקבעו בישראל לצורך הגשת תביעת פיצויים, קירבה מדרגה ראשונה ו"סמיכות על שולחנו של הנספה". עוד דווח כי בשל הרגישות המדינית של ההסכם מסרבים גורמים ישראלים לאשר את גובה הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully