וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהארי פגש את טניה

רויטרס

3.4.2003 / 17:40

ג'יי.קיי רולינג, מחברת "הארי פוטר", תבעה הוצאת ספרים הולנדית שפרסמה סיפור דומה על קוסמת רוסיה בשם טניה גרוטר; הנתבעים: מדובר בפארודיה; בית המשפט: גרוטר היא העתק של פוטר

הסופרת הבריטית ג'יי.קיי רולינג, מחברת סדרת הספרים "הארי פוטר", זכתה בניצחון חשוב בבית משפט בהולנד. רולינג תבעה מהוצאת ספרים הולנדית לגנוז את הוצאתו של ספר רוסי העוסק בנערה קוסמת, ונקרא "טניה גרוטר".

עורכי דינה של רולינג טענו בבית המשפט, כי הסופר הרוסי שחיבר את הספר, דימיטרי ימטס, העתיק לספרו תכנים רבים מתוך ספרה. לטענתם, ימטס קרא את עלילותיו של פוטר בספר "הארי פוטר ואבן החכמים", ולאחר מכן העתיק את הפרטים, בשינויים קלים, לתוך ספרו.

השופטים מצאו כי אכן יש דמיון רב בין גרוטר לפוטר. שניהם יתומים, שניהם מרכיבים משקפיים, לשניהם יש צלקת על הפנים, ושניהם, כמובן, קוסמים טובים שמנהלים מלחמת חורמה באויב נורא.

הגירסה הרוסית של טניה גרוטר נמכרה בכחצי מיליון עותקים ברחבי רוסיה, זאת לעומת עשרות מיליוני עותקים של הארי פוטר שנמכרו ברחבי העולם. ימטס, שניסה לחדור לאירופה ולתרגם את ספריו, טען כי טניה היא בסך הכל פארודיה על הארי. אולם השופטים, כאמור, לא התרשמו, וגנזו את הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully