וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל מנע מהמחבל להיכנס לקפה - ונפצע קשה מאוד

31.3.2003 / 0:01

כ-50 בני אדם נפצעו בפיגוע בנתניה; מחבל מתאבד פוצץ עצמו סמוך לבית הקפה "לונדון", לאחר שהחייל חשד בו והתקרב אליו; אהרונישקי: יש לצפות לפיגועים נוספים; הג'יהאד נטל אחריות

פיגוע אירע אתמול בשעה 12:55 סמוך לבית הקפה "לונדון" בכיכר העצמאות ברחוב הרצל בנתניה. מחבל מתאבד שנשא על גופו חגורת נפץ פוצץ עצמו במקום. כ-50 בני אדם נפצעו, אחד מהם במצב קשה מאוד, וחמישה במצב קשה. הפצועים פונו לבית החולים "לניאדו" בעיר, ולבית החולים "הלל יפה" בחדרה.

חייל שהיה במקום חשד במחבל שעמד סמוך לקפה, שהיה מלא באותה שעה, והתקרב אליו. באותו רגע פוצץ את עצמו המחבל, והחייל נפצע באורח קשה מאוד. הוא נותח אמש בבית החולים הדסה עין כרם. המאבטח שעובד במקום בדרך כלל לא היה מוצב בכניסה. בפיגוע נפצעו תשעה חיילים נוספים, שניים מהם בינוני והשאר קל. בבתי החולים נותרו עוד 15 פצועים, שישה מהם במצב בינוני עד קשה ותשעה במצב קל.

ארגון הג'יהאד האיסלאמי נטל אחריות לפיגוע. בגלי צה"ל דווח, כי המחבל המתאבד הוא ראמי ג'מיל ראנם, בן 19, מכפר ליד טול כרם. מזכ"ל הארגון, רמדאן שאלח, אמר כי "זו הדרך שלנו להביע סולידריות עם העם העיראקי". החמאס הודיע כי הוא מברך על הפיגוע.

עד ראייה, ניצן, אמר לגלי צה"ל, כי ראה חייל פצוע קשה ולצידו עוד שלושה חיילים נוספים. "ראיתי את הפיצוץ בעיניים, היתה בהלה עצומה באזור. קפאתי על מקום לדקה ורצתי להגיש עזרה". עדת ראייה נוספת סיפרה: "הייתי בכיכר, עמדתי ודיברתי עם מישהי, ליד חנות סיכות, שני חיילים עמדו לידי ופתאום שמעתי בום - ושניהם נפלו עליי. הייתי בשוק"

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר כי המשטרה מבצעת פעילות נרחבת בשטח על מנת לאתר ממצאים. לדבריו, "קיימת מוטיבציה ורצון להוציא פיגועים. יש לא מעט סיכולים ומניעה בתקופה האחרונה, אך אסור שהשקט יבלבל, וצריך להיות מוכנים לפיגועים נוספים". למערכת הביטחון לא היתה התרעה מדויקת על פיגוע בנתניה. עם זאת, היו 56 התרעות כלליות בידי השב"כ.

מפקד מרחב השרון, תת ניצב עמיחי שי, אמר כי המשטרה נמצאת בפריסת שיא, גם בגלל יום האדמה וגם בגלל המלחמה בעיראק. השר לבטחון פנים, צחי הנגבי, אמר כי "המשטרה פעלה באופן מהיר מאד. תוך דקות האירוע היה בשליטה. הנזק יכול היה להיות הרבה יותר גדול". ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, אמרה בערוץ 1 כי לצערה "אנו מתורגלים בעניין". "אף אחד לא יצליח לשבור את התושבים", הוסיפה.

מספרי החירום בבתי החולים:

"לניאדו" - 1255191

"הלל יפה" - 1255166

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully