וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשורת הזרה בעיראק - מערכת של דיסאינפורמציה"

29.3.2003 / 22:20

הכתב דן סממה, שב לארץ לאחר שהתבקש לצאת מכוויית; נעצר בידי חיילי ארה"ב בעיראק בחשד בריגול; סיפר: לא הייתי מופתע לו היו הורגים אותנו; טען: הכתבים עובדים תחת השגחת דוברי הצבא

כתב ערוץ 1, דן סממה, שב הערב לארץ לאחר שצבא ארה"ב גירש אותו מעיראק עם 3 עיתונאים נוספים. הוא סיפר הערב כי הכווייתים ביקשו ממנו אתמול לעזוב את המדינה. סממה כינה את מערכת התקשורת הזרה הפועלת בעיראק "מערכת גדולה של דיסאינפורמציה". לדבריו, מאות כתבים פועלים בעיראק בהשגחת דוברים אמריקאים.

באמצע השבוע נעצר סממה בידי כוחות ארה"ב בדרום עיראק, שחשדו בו כי הוא מרגל. הוא סיפר כי הוא וחבריו העיתונאים זכו מהחיילים ליחס נוקשה, שגבל בהתעללות. לדבריו, עיתונאי מפורטוגל שנעצר יחד עמו יצא מג'יפ בו הוחזקו החשודים, והוכה קשות בידי החיילים. סממה ציין הערב בראיון לערוץ 1 כי לא היה מופתע אם החיילים היו יורים בו ובחבריו למוות. הוא סיפר כי שר החוץ, סילבן שלום, סייע במאמצים לשחררו.

אמש סיפר סממה על חוויותיו מן המעצר: "עברתי את 48 השעות הקשות בחיי. חיילים האמריקאים החליטו שאנחנו מרגלים ומחבלים. וכך הם התייחסו אלינו. הושפלנו במשך שעות ארוכות על ידי קבוצת חיילים - נשק היה מכוון אלינו כל הזמן, לא ניתן לנו אוכל בנימוק שגם להם אין, לקחו מאיתנו את כל אמצעי הקשר ואילצו אותנו לשבת בתוך מכונית במשך 36 שעות. לאחר מכן הטיסו אותנו לבסיס אמריקאי בכוויית, וגם שם היינו מוגדרים חשודים במשך שעות ארוכות. עמדו לידינו כל הזמן חיילים, כדי שלא נדבר אחד עם השני. זה היה תיאטרון אבסורד - לא יאומן.

"ייתכן שכל האירוע נבע הלחץ שבו נתונים החיילים האמריקאיים. בדרך ראינו חיילים עיראקיים שבויים - ובאיזשהו מקום הזדהתי איתם. החיילים האמריקאים אמרו לנו כל הזמן: אנחנו כלבים, למדנו לרצוח, אל תנסו ללטף אותנו - לא נהפוך להיות פודלים".

כתב "ידיעות אחרונות" הוכה

"הארץ" מוסיף:

סממה וכתב "ידיעות אחרונות", בועז ביסמוט נכנסו לעיראק ללא האישורים הנדרשים. מוקדם יותר השבוע אמר סממה כי לא קיבל אישור להיכנס לכוויית, מכיוון שהוא נציג הטלוויזיה הישראלית. השניים חברו לכתב הטלוויזיה הפורטוגזית, שכרו ג'יפ ונכנסו לעיראק על דעת עצמם. הם נסעו לצד שיירה של כוחות אמריקאיים ודיווחו לישראל בהתבסס על שיחות עם חיילים אמריקאיים ותושבים עיראקיים.

בת זוגו של סממה, שלומי ירקוני, אמרה אתמול כי השניים נאלצו לעצור ביום שלישי בשל סופות החול. "הם לא הצליחו לראות את הכביש, והחיילים האמריקאיים יעצו להם לא לנוע מכיוון שהצבא קיבל הוראה לירות כמעט בכל מה שזז", אמרה ירקוני. ביום רביעי בבוקר העירו אותם חיילים באיומי אקדח, והאשימו אותם בריגול.

עורך דסק החדשות ב"ידיעות אחרונות", ערן טיפנברון, אמר לסוכנות הידיעות UPI כי גם ביסמוט הוכה בידי החיילים. מערכת "ידיעות אחרונות" פנתה לפנטגון בבקשה לסייע באיתור הכתבים, והם שוחררו לאחר 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully