וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד אביו של עופר נמרודי

8.1.2001 / 16:12

נמרודי שוחרר בתנאים מגבילים ממעצר בית לאחר שלושה שבועות; נאסר עליו להגיע לאולם בו מתנהל משפט בנו; כתב אישום גם נגד הסופר אריה קרישק בטענה כי סייע לנמרודי לשבש הליכי משפט

מאת אסף לוי

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום כתב אישום נגד יעקב נמרודי, אביו של עופר נמרודי והבעלים של עיתון "מעריב", ונגד הסופר אריה קרישק.

על פי כתב האישום, השניים קשרו קשר להטריד את עדי המדינה במשפטו של עופר נמרודי, המתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, במטרה להכשיל את עדותם ולשבש הליכי משפט. כתב האישום הוגש לבית משפט השלום לאחר המלצת היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות במשטרה, שחשפה את הפרשה והצליחה לגבש ראיות לכאורה מבוססות.

כתב האישום כולל שלושה אישומים בהם נטען כי נמרודי הנחה את קרישק ליצור קשר עם עדי המדינה: רפי פרידן, יגאל תם ומוקי גינוסר, במטרה ללמוד פרטים על עדויותיהם המתוכננות, מקום מגוריהם ומצב רוחם. מצויד בהוראותיו של נמרודי, התקשר קרישק למקום הימצאו של יגאל תם והציג את עצמו ככתב ספורט המעונין להיפגש עימו ולהעביר לו מסר. תם התחמק מפגישה עם קרישק, וזה המשיך להטריד אותו בטלפון תוך כדי שהוא מדווח על פעולותיו לנמרודי. מספר ימים לפני תחילת עדותו של תם, דיווח קרישק לנמרודי כי תם נשמע "מתוח והוא על סף הפחד" ולהערכתו ימנע מלתת עדות בבית המשפט.

בפני רפי פרידן הציג עצמו קרישק כסופר שמעוניין לכתוב ספר עליו ועל פרשת נמרודי. מטרתו על פי כתב האישום, הייתה אחרת: נמרודי האב ביקש להביא לבידודו החברתי של פרידן, ללמוד על מצב רוחו של העד ולגלות את המניעים של המשטרה והפרקליטות לחתום עימו על הסכם עד מדינה. כל אותה עת מדווח קרישק לנמרודי, בטלפון, באמצעות פקס ובאמצעות מעטפות סגורות, על רשמיו מפגישותיו עם פרידן. בשלב מסוים המליץ קרישק לנמרודי לתקוף את פרידן באופו אישי ומשפחתי באמצעות העיתון מעריב שבבעלות המשפחה, כפי שאכן נעשה.

יעקב נמרודי, שהיה נתון בשלושת השבועות במעצר בית שוחרר בתנאים מגבילים. בין היתר נאסר עליו להגיע לאולם בית המשפט בו מתנהל משפטו של בנו, כפי שנהג לעשות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully