וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: לאמת העירומה יש גדול

27.3.2003 / 12:50

דן שדור נלכד במבוך הקונספירציות של "תיק דבקה"

העולם אף פעם לא מספיק מפחיד עבור "תיק דבקה", אתר האינטרנט הישראלי הפופולרי בהנהגתם של בני הזוג הירושלמים גיורא שמיס ודיאנה שלם, המספק עדכונים חדשותיים על המתרחש בארץ ובעולם. אם תסריטיו של מרכז הביון העצמאי הזה היו מתגשמים, כדור הארץ כולו היה כיום פטריה גרעינית אחת. הודו ופקיסטן היו נמחקות ברובן מהמפה, ודרום קוריאה היתה מזדרזת ללכת בעקבותיהן. גם קיומנו מוטל בספק רב. הפיגועים הרצחניים שהיכו בישראל בפסח של שנה שעברה היו רק מסווה לפעילות הטרוריסטית האמיתית: עשרות פעילי אל-קעידה שחדרו אלינו דרך הים, כל אחד מהם ממתין כרגע בחושה משלו לפקודה שתפעיל את המזוודה האטומית שברשותו. טאריק עזיז חי. טאריק עזיז מת. טאריק עזיז גם חי וגם מת. כולם משקרים לכם, על פי סוכנות הביון של תיק דבקה, כולל השמאלן הסהרורי אריאל שרון. זהו אתר החדשות היחידי שגורם לאהוד יערי להיראות כמו עיתונאי מתון ואחראי.

עד כמה שהתקשורת המרכזית שלנו רדודה וצעקנית, היא עדיין עשויה להותיר אותנו מהנהנים. המציאות הבינארית שלה עדיין חושפת תחומים אפורים, כאלו שהם לא אחד ולא אפס. תיק דבקה מציע לנו דרך מוצא. בתמונה שהאתר משרטט אין חוליות חסרות. אף גורם אינו פועל בנפרד, על דעת עצמו. ערפאת וסדאם, גדודי אל אקצה ואל-קעידה, כולם חלק ממזימה מוסלמית אפלה. אין אילוצים מקומיים או התפתחויות ספונטניות. הפרטים היחידים המרכיבים את המציאות קשורים למהלכים צבאיים אלו או אחרים. כל גורם תרבותי או אנושי אינו משתכלל במשחק המלחמה שמארגן את חיינו. מאחורי כל פעולה עומד מניע מכוון וברור, וברוב המקרים העקבות מובילות לאיזושהי מערה באפגניסטן, שם מסתתר מדען פרו נאצי ורוקח אנתרקס עבור פלגים שיעים שעירים במיוחד.

אוסמה בן לאדן הוא אחד ממקורות הרשע העיקריים, וזה כמובן לא מפתיע אותנו. לפי תיק דבקה מעטים אירועי הטרור בארץ או בעולם שאינם מובילים אליו. הוא עומד מאחורי חטיפת שלושת חיילי צה"ל, וגם מאחורי חטיפתו של אלחנן טננבאום. אנשיו עושים קניות ענק בסופרים של מקדוניה, כשבכיסם רימוני יד, ואז נוסעים להרים מבלי שאיש יעז לעשות משהו נגדם. גם ירי על נציג האיחוד האירופי בשטחים שהוצג בתקשורת השמאלנית כטעות של התנזים, לא היה טעות ולא היה אבטיח אלא הוראה מגבוה של התימני דק הקול. אבל יש עוד שחקנים. אם אתם נושמים כרגע באופן סדיר זה רק משום שאינכם יודעים כי ברגע שסדאם יילחץ לקיר, עשרות מזוודות אטומיות/ביולוגיות יפתחו עליכם, מעשה ידיהם של שתולים עירקים בישראל וברשות. האיש העומד מאחורי מדיניותו של ערפאת הוא לא אחר ממזכ"ל האום לשעבר בוטרוס בוטרוס גאלי, והרב מאיר כהנא היה סוכן של הסי. איי. איי.

יש משהו מרגיע בתיאוריות קונספירציה. המחשבה שמאחורי כל אירוע טראגי בקנה מידה זה או אחר מתחבא אינטרס של איזה ארכי-נבל, מין ד"ר נו כזה שמאיים למוטט את תקרות העולם על יושביו, עשויה לנסוך ביטחון כלשהו. שכן למרות הידיעה המפחידה בדבר הרוע האולטימטיבי, ישנה התקווה שניתן לסכל אותו. זה אמנם לא פשוט, למעשה הדבר דורש מאיתנו התמסרות טוטאלית, אבל אם נלכוד את אותו ד"ר נו, שפעם מופיע כאוסמה בן-לאדן, פעם כסדאם חוסיין ופעם כערפאת, נוכל אז לבטל את מצב החירום שהאנושות שרויה בו פחות או יותר מאז שהיא זוכרת את עצמה. יש בתפיסה הזו משהו מרגיע, מפני שהיא תמיד מבטיחה לנו אשמים ספציפיים. תיאוריות קונספירציה פורחות ככל שהאירוע דרמטי יותר: רצח קנדי, רצח רבין או מגדלי התאומים סיפקו עשרות תיאוריות שלעולם לא יאומתו או יופרכו. יש בהן להקל במשהו על ההלם וחוסר האונים שלנו. הרי הפחד האמיתי הוא לגלות שאין אף מזימה מסודרת מאחורי הדברים הרעים שקורים, שהרוע המתריס ותאוות הדם הם פשוט נתונים במשוואה האנושית, ולאו דווקא תולדה של התרחשויות סבוכות מאחורי הקלעים.

אל נא תטעו, איני טוען לרגע שהמציאות המועברת אלינו אינה מעוותת באינספור מנגנונים. כמובן שהמציאות אינה כפי שהיא נראית. תמיד ישנה אמת נסתרת, ותמיד רוחשים מספיק אינטרסים כדי להסתיר אותה מאיתנו. בתיק דבקה מציעים לכם גירסאות פלאיות לאותה אמת, והנאה רבה טמונה בהן. כמאגר ספרותי תיק דבקה עולה על רוב מה שהרשת מציע בתחום, לפחות בשפה העברית. כך שאם תאמצו את האמת של תיק דבקה היא עשויה להוות מפלט מרענן אל מול הדיס-אינפורמציה המצטברת מכלי התקשורת השונים. אם תדחו אותה, תהיה זו פשוט הוכחה נוספת לכך שאמא שלכם ערביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully