וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל במילואים גיורא ענבר נגד המלחמה בעיראק

26.3.2003 / 18:56

"אני מרחם על האמריקאים משום שזה נאיבי להאמין שהם יצליחו לסדר בעיראק דמוקרטיה ליברלית", אמר מפקד עוצבת לבנון לשעבר בראיון לתוכניתו של קובי מידן

תא"ל במילואים ומפקד עוצבת לבנון לשעבר גיורא ענבר התבטא נגד המלחמה בעיראק ונגד שהותו של צה"ל בשטחים בראיון לתוכנית "פגישה לילית עם קובי מידן" שתשודר הערב (רביעי) ב-23:20 בערוץ 2.

"אני לא אוהב את הרעיון שאנחנו נסדר את עיראק. אני מרחם על האמריקאים משום שזה נאיבי להאמין שהם יצליחו לסדר בעיראק דמוקרטיה ליברלית. זה לא יקרה". ענבר הביע אי שביעות רצון גם מההתלהבות הישראלית למלחמה בעיראק באומרו "אני ממזער מאוד את האיום עלינו מצד עיראק. העיסוק המיותר במלחמה הזו גרם לשכבות רחבות באוכלוסיה ולמדינה להוציא כסף מיותר".

ענבר, שבמהלך שירותו פיקד גם על חטיבת גבעתי וסיירת גולני, התבטא גם נגד המצאותו של צה"ל בשטחים: "עם ישראל וצה"ל נפגעים מהשהות בשטחים. הכיבוש פוגע לנו בערכים, בקונצנזוס, בחברה ובכלכלה. נוצרה אווירה שמשנה לי את הערך הבסיסי בגללו ממשיכים לתרום למדינה. אני מתחיל לפקפק בהיותנו הצבא הכי מוסרי שמקפיד על טוהר הנשק, בעיקר לאור המקרים האחרונים בהם חייל צה"ל דרס אזרחית אמריקאית שניסתה למנוע הריסת בית, או טיל של צה"ל שהורג בשוגג אזרח ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully