וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לפקודה: בצה"ל סיימו את ההכנות לקראת התמרון ברפיח

עודכן לאחרונה: 30.4.2024 / 12:06

התוכנית תבוצע בשלבים, כשבשלב הראשון תפונה האוכלוסייה, ולאחר מכן יחל ירי ארטילרי ותקיפות אוויריות כדי להשמיד תשתיות טרור. לבסוף יחלו הכוחות לתמרן בשטח כדי להכריע את גדודי חמאס האחרונים ברצועה. לפי הערכה, חמאס ימנע מאזרחים לעזוב את המקום כדי ליצור מגן אנושי

בווידאו: תיעוד חיסול מפקד במחלקת המבצעים של מרחב רפיח 13.3.24/דוצ

צה"ל מוכן לפקודת הדרג המדיני לתמרון קרקעי לרפיח. אם יתקבל האישור, התוכנית אמורה להתבצע בשלבים, כאשר בשלב הראשון יהיה פינוי והנעת אוכלוסיה, לאחר מכן ריכוך השטח בירי ארטילרי ותקיפות אוויריות תוך השמדת תשתיות טרור, ואז יבצע צה"ל תמרון קרקעי למספר יעדים במספר דרכים והכרעת גדודי חמאס האחרונים.

המהלך הראשון במסגרת ההיערכות לתמרון קרקעי ברפיח, היה הוצאת אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, שרובה בנויה מחטיבות סדירות. במקומה הוכנסה אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם, המבוססת על חטיבות מילואים.

האוגדות המתמרנות השלימו את תכנון ואישור התוכניות המבצעיות לתמרון הקרקעי לרפיח, כולל תוכניות תחבולה שקיבלו ציון גבוה מהפיקוד הבכיר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הציג תוכניות פינוי והנעת אוכלוסייה פלסטינית מאזורי לחימה בסיוע של ארגוני סיוע בינלאומיים להקמת אזורי מחסות חדשים, ערי אוהלים ותגבור של העברת מזון, מים ותרופות. לפי הערכה, חמאס יאיים על האוכלוסייה לבל תנוע לאזור המחסות, וזאת כדי ליצור "מגן אנושי".

העיר רפיח ברצועת עזה. Abed Rahim Khatib, פלאש 90
רפיח, החודש/פלאש 90, Abed Rahim Khatib

מפקדי וחיילי אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה פעלו מסביב לשעון כדי להאיץ את פעולות האחזקה והרענון. כמו גן פעלו לשדרוג טנקים, נגמ"שים, ציוד מכני הנדסי כבד, משאיות, ג'יפים ושאר כלי הרכב בחלפים חדשים ובדיקות מתאימות.

לפני החג קיבלו הכוחות הסדירים בחטיבות הסדירות מסרים מהפיקוד הזוטר, לפיהם יצאו הביתה לחג ויחזרו מיד לאחריו. יחד עם זאת, נמסר להם, כי עליהם להבין שצה"ל נערך לכניסה לרפיח ומדובר בהחלטה שיכולה להתקבל על ידי הדרג המדיני תוך 24 שעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פלסטינים עוזבים את חאן יונס לעבר רפיח, 27 בינואר 2024. רויטרס
הערכה שחמאס ינסה למנוע את מעבר האזרחים לאזורים בטוחים. פלסטינים בדרכם לרפיח, בינואר/רויטרס

לוחמי מילואים ותומכי לחימה קיבלו הודעות ממפקדי החטיבות על כך שעליהם להיות בכוננות ודריכות בזמן שהם באזרחות לקראת האפשרות שצה"ל יתגבר את כוחות התמרון הקרקעי לרפיח בחטיבות מילואים נוספות. הערכה היא שיידרשו כוחות נוספים לתמרון לעבר חלקים נוספים ברצועת עזה כולל אבטחת המסדרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully