וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של מכונית העל של אודי: ה-R8 האחרונה ירדה מפס הייצור

עודכן לאחרונה: 27.3.2024 / 9:28

אחרי 17 שנים ארוכות ויוצאות דופן ו-44 אלף יחידות, תקנות הזיהום והסייבר הורגות עוד אייקון מוטורי, שנולד בכלל כגרסה מוזלת ללמבורגיני הורקאן. כמה מהן תוכלו למצוא בארץ?

נהיגה באודי R8 GT/צילום: אודי, עריכה: ניר חן

בתוך חצי שנה נפרדת אודי מעוד מכונית ספורט מיתולוגית. אחרי שבנובמבר הופסק הייצור ה-TT, בשבוע שעבר ירדה מפס הייצור בהילבורן שבגרמניה ה-R8 האחרונה, בגרסת קופה צהובה שהועברה לתצוגה במוזיאון אודי.

ה-R8 הייתה אולי האודי הכי פחות נמכרת, אבל מכונית העל הכי נפוצה. כשיצא הפרויקט לדרך לפני 20 שנה הוא היה כניסה ראשונה של אודי לתחום שאפילו יצרני יוקרה חושבים פעמיים לפני שהם נכנסים אליו, כדי שלא להתבזות ובגלל ההשקעה היקרה הנדרשת לפיתוח ולייצור של דגמים שהם יותר מקדמי תדמית מאשר יצרני רכב.

אבל לגרמנים הייתה כאן הזדמנות: חברת הבת למבורגיני נזקקה לסיוע בפיתוח הגייארדו החדשה. אז הם הסכימו לתמוך ובתמורה לקחו את הפלטפורמה ובנו גרסה זולה, או פחות יקרה משלהם. בהתחלה הם הסתפקו במנוע V8 אבל אחרי כמה שנים הם שאלו מלמבורגיני גם את מנוע ה-V10 שלה עבור ה-R8. ב-2015 הושק דור שני שחלק רכיבים עם הלמבורגיני הוריקאן.

נהיגות שנזכור:
נהיגה פרידה במהדורת הסיום של ה-R8
מבחן לגרסת הספיידר הפתוחה

אודי R8 ספיידר 'פלוס'. אתר יצרן
והייתה גם גרסת ספיידר פתוחה/אתר יצרן

התוצאה? בימי השיא, ב-2008, ייצרה אודי יותר מ-5,000 יחידות של ה-R8. מאז ירד הביקוש ופס הייצור היה אמור להיסגר בסוף 2023, בגלל שהמכונית הוותיקה לא עמדה בתקנות הגנת הסייבר החדשות, ובטח שלא במגבלות זיהום האוויר. אבל זרם מפתיע של הזמנות האריך את הייצור עד כמעט לסוף הרבעון הראשון של 2024.

מבחינת למבורגיני גרסת אודי לא הייתה איום: ההוריקאן והאורוס שיפרו כל כך את מצבה הכלכלי שהיא לא נזקקה לסיוע כאשר ניגשה לפתח להוריקאן יורשת. זו תקבל מנוע V8 אבל עם הנעת פלאג אין ברוח הזמן. אודי מצידה מבטיחה כבר כמה שנים להציג מכונית על חשמלית, אבל זה לא יקרה מיידית עם הפסקת ייצור מכונית העל הבנזינית שלה.

לישראל הגיעה ה-R8 די מוקדם, כבר ב-2008, במחיר של 1.2 מיליון שקל ל-V8 ו-1.6 מיליון ל-V10. המחיר ירד עם השנים, בין השאר בגלל תחרות מהייבוא המקביל, והמהדורה האחרונה עם המנוע הגדול נמכרה בארץ ב-1.2 מיליון שקל. במשרד הרישוי רשומות כעת 33 מכוניות R8.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully