וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופרה עופר אורן היא הזוכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2023

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 20:07

אורן זכתה בפרס על ספרה "מה קרה להגר באילת" בהוצאת כנרת זב"מ. בפרס ספר הביכורים זכתה אילנה רודשבסקי על ספרה "טסקה". הטקס התקיים באופקים מתוך הזדהות עם תושבי הדרום, הנחתה אותו חן אמסלם והופיעו בו עידן רייכל, זהבה בן, ג'ימבו ג'יי ומקהלת הילדים של אופקים

קטע מתוך ההרצאה האחרונה שצילם הסופר מאיר שלו, שלושה שבועות בלבד לפני מותו, לפלטפורמת תוכן הוידאו Screenz live, ובה הוא עוסק בסיפורי האהבה הגדולים בספר בראשית/Screenz

עופרה עופר אורן היא הזוכה הגדולה בפרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לשנת 2023 על ספרה "מה קרה להגר באילת" בהוצאת כנרת זב"מ. היא ניצחה את ארבעת המועמדים הנוספים - "ביוטופ" של אורלי קסטל-בלום (ספרי סימן קריאה / הקיבוץ המאוחד), "הו-מאמה" של תמי בצלאלי (אפיק ספרות ישראלית), "חיים" של גיל הראבן (אחוזת בית) ו"סימני שיניים" של חנוך מרמרי (כתר).

חמשת המועמדים שהעפילו לרשימה הקצרה יזכו ב-60 אלף שקלים כל אחד, ואילו הזוכה הגדולה תזכה במענק בגובה 180 אלף שקלים, וספרה יתורגם לערבית ולשפה נוספת לבחירתה. בנוסף, ירכוש מפעל הפיס מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת "הרשימה הקצרה" ובמסגרת "ספר הביכורים", ויעניק אותם כמתנה לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

בנימוקי זכייתו של הספר "מה קרה להגר באילת" כתבו השופטים שזהו ספר "בעל עוצמה נדירה שנובעת הן מתכניו והן משליטתו באמצעי המבע הספרותי. זהו מחזור של 336 סונטות המתכנס לכדי רומן ששוזר ביד אמן סיפור שראשיתו התעללות מינית מבית, והמשכו מסע חיים אכזרי ופלאי. הוא מגולל חיים וטראומה של אשה אחת שהיא נשים רבות. זהו ספר מכאיב, עוצר נשימה וחכם, ששואב את הקוראים ומאתגר תבניות סיפוריות מקובלות בספרות העברית".

בפרס ספר הביכורים זכתה אילנה רודשבסקי על ספרה "טסקה" (שתים - בית הוצאה לאור).

עופרה עופר אורן. סיון פרג׳,
עופרה עופר אורן/סיון פרג׳

בשנת 2022 זכתה בפרס ספיר אורית אילן, על ספרה "אחות לפליאדות" בהוצאת ידיעות ספרים.

הטקס התארח השנה באופקים מתוך הזדהות עם תושבי הדרום. את הטקס הנחתה חן אמסלם והופיעו בו עידן רייכל, זהבה בן, ג'ימבו ג'יי ומקהלת הילדים של אופקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully