וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בחאן יונס: שלושה חיילים הרוגים ו-14 פצועים בפיצוץ מבנה על ידי מחבלים

עודכן לאחרונה: 2.3.2024 / 20:38

מצב חמישה מהפצועים מוגדר קשה. על פי הפרטים שנמסרו, פלוגת חי"ר נכנסה למבנה במהלך פשיטה על יעדי טרור, ואז הופעלו במבנה מספר מטעני חבלה. שני לוחמים נלכדו תחת ההריסות. כוח החילוץ של 669 הבחין במחבלים במרחב, שככל הנראה הפעילו את המטענים מרחוק

בווידאו: חיסול של מחבל ופעילות כוחות צה"ל בחאן יונס/צילום: דו"צ

אירוע רב נפגעים בחאן יונס: פלוגת חי"ר מבית הספר למפקדי כיתות של זרוע היבשה, תחת גדוד 75 של חטיבה 7, נכנס בלילה שבין חמישי לשישי למרחב חאן יונס, במטרה לאבטח ציר לוגיסטי, תוך פשיטה על יעדי טרור בפאתי חאן יונס. בזמן שהכוח נכנס למבנה, הוא עלה על זירת מטעני חבלה בתוך המבנה ומחוצה לו. כתוצאה מכך נפצעו מפקד מחלקה וארבע לוחמים באורח קשה, ושלושה נהרגו. תשעה לוחמים נוספים נפצעו בדרגות שונות. שני לוחמים נלכדו תחת ההריסות. כוח של יחידת 669 הוקפץ אל המקום וסייע בחילוץ. לדברי המפקדים בשטח הם הבחינו במחבלים במרחב, שככל הנראה הפעילו את מטעני החבלה מרחוק.

שלושת הנופלים הם סמל דולב מלכה, בן 19, משלומי, סמל אפיק טרי, בן 19, מרחובות, וסמל ינון יצחק, בן 20, ממצפה רמון. השלושה היו לוחים בגדוד 450 (הכשרת מפקדי כיתות) של חטיבת ביסל"ח, ושירת כלוחמים בגדוד 'נחשון' (90), בחטיבת כפיר.

ינון יצחק, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
ינון יצחק, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024/דובר צה"ל
אפיק טרי, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
אפיק טרי, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024/דובר צה"ל
דולב מלכה, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024. דובר צה"ל
דולב מלכה, נפל בקרבות ברצועת עזה. 2 במרץ 2024/דובר צה"ל

ב-23 בינואר נהרגו 21 לוחמים בקריסה של מבנים, באירוע הקשה ביותר במלחמה עד כה. מחבלים שיגרו שני טילי נ"ט לעבר טנק ומבנה שנועד להריסה. הטילים הפעילו את חומרי הנפץ שהושתלו בשני מבנים צמודים. שני המבנים קרסו והאתר הפך להיות מוקד הרס כמו אחרי רעידת אדמה, לוחמים נקברו מתחת להריסות.

פעולת השמדת המבנים נועדה להפריד בין השטח הפלסטיני לקו הגבול הישראלי ובעיקר להרחיק איומים מהיישובים סמוכי הגדר. לדברי המילואימניקים, "מפוצצים תשתיות טרור ששימשו מחבלים כדי להסיר איומים על קו הגבול ושאזרחים ישראלים לא יראו מחבלים בעיניים כמו שהיה לפני 7 באוקטובר. תחשוב שמחבל יושב בבית פלסטיני ומסוגל לשגר טיל נ"ט על בית ישראלי ואם הוא יביא צלף מיומן עם רובה מתקדם הוא גם יהיה מסוגל לפגוע במבנה או אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully