וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני אלבס הורשע בתקיפה מינית ונשפט למאסר של 4 שנים וחצי

כדורגלן העבר הברזילאי נעצר בחודש ינואר 2023 ומאז המשפט שלו התנהל לאור הזרקורים. בית המשפט בברצלונה מצא אותו אשם בתקיפה מינית וגזר עליו גם קנס של 150 אלף יורו. בספרד הסבירו: עשוי להשתחרר כבר במאי 2025

משפטו של כדורגלן העבר הברזילאי דני אלבס, ברצלונה/רויטרס

בית המשפט בברצלונה גזר היום עונש של ארבע שנים וחצי מאסר על כדורגלן העבר דני אלבס. הברזילאי בן ה-40 נמצא אשם בתקיפה מינית, בתום חקירה משטרתית ומשפט שהתנהל במשך קצת יותר משנה תחת אור הזרקורים. אלבס נעצר בינואר 2023. הוא הגיע לספרד על מנת להשתתף בהלוויה של אמא של אשתו, והמשטרה מיהרה לעצור אותו לפני שישוב למקסיקו שבה שיחק באותה תקופה.

בית המשפט גם גזר על אלבס קנס של 150 אלף יורו אותם יהיה צריך לשלם לקורבן. כמו כן הוטל עליו צו הרחקה ל-9 שנים מהאשה שתקף ואחרי שהוא יסיים לרצות את עונש המאסר, הוא יהיה תחת פיקוח של הרשויות במשך 5 שנים.

כדורגלן העבר, מעתה עבריין מין מורשע, נמצא במעצר כבר שנה וחודש, כך שהוא כבר ריצה כמעט רבע מעונש המאסר. בספרד הסבירו היום שהוא עשוי להשתחרר כבר במאי 2025 על פי החוק המקומי, ישנם אסירים שנחשבים ברמת מסוכנות לא גבוהה ויכולים לעלות לוועדת השחרורים על תנאי אחרי שנתיים ו-4 חודשים (תחת מגבלות כמובן), גם אם לא ריצו שני שלישים מעונשם. בשביל שזה יקרה, אלבס יצטרך לגלות לשנות את דרכיו בתקופה שלו מאחורי סורג ובריח וגם לשלם את הפיצוי הכספי לקורבן התקיפה המתועבת שלו.

בהודעת בית המשפט נכתב: "גזר הדין התקבל אחרי התחשבות בכך שהקורבן לא הסכימה לקיום יחסי מין עם הנאשם, ואחרי התחשבות בראיות שתמכו בכך שהוא תקף אותה מינית".

אינס גווארדיולה, מצוות עורכי הדין הרחב של אלבס, אמרה אחרי מתן גזר הדין: "ארבע שנים וחצי? זה טוב יותר מ-9 או 12 שנים, אבל בכל מקרה נערער על העונש. אנחנו ממשיכים להאמין בחפותו של מר אלבס ונגן עליה עד הסוף".

משפט דני אלבס. DAVID ZORRAKINO/POOL/AFP/Getty Images, עיבוד תמונה
דני אלבס במהלך המשפט/עיבוד תמונה, DAVID ZORRAKINO/POOL/AFP/Getty Images
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האירועים התחוללו ב-30 בדצמבר, במועדון בברצלונה. לפי העדות שפורסמה אחרי המעצר שלו, אלבס פגש באזור ה-VIP את אחת המבלות במועדון והזמין אותה ואת חברותיה לשולחן שלו ושל חבריו. בתחילה הציג את עצמו כ"דני אלבס, שחקן פטאנק מקומי", אבל חבריו הבהירו לה את האמת ושלמעשה הוא כדורגלן מפורסם, מאחר שהיא לא הכירה אותו ולא שמעה עליו. על פי העדות שלה, הם רקדו ביחד, הוא הניח את היד שלה על איבר המין שלו מספר פעמים, והיא דחתה אותו.

לאחר מכן הברזילאי ביקש ממנה לבוא איתו לצד, ושם לכאורה דחף אותה לתא שירותים ותקף אותה מינית. במשטרה היא העידה שהם "נאבקו פיזית, והוא חדר בכוח לגופה". לאחר מכן עזב את חדר השירותים ומיהר לצאת מהמועדון עם חבריו. הקורבן לעומת זאת חיפשה את חברותיה, פנתה למאבטחים במקום מיידית ודיווחה על התקרית. היא התלוננה במשטרה שהפעילה מיד את פרוטוקול הנפגעות מינית.

בחקירותיו אלבס הכחיש את החשדות נגדו וטען לחפותו, אולם הגרסאות שמסר השתנו לפחות ארבע פעמים והפרקליטות גיבשה תיק תביעה מבוסס, ששכנע את בית המשפט שיש עילה מהותית להאשמתו.

אלבס ניסה לספק הוכחות שמצדדות בגרסתו בכך שהצעירה נכנסה לתא השירותים מרצונה בלבד וכי הכל נעשה בהסכמה. בעדות שלו בבית המשפט אמר בין היתר: "שתיתי בקבוק או שניים של יין ובקבוק וויסקי. ניגשו אלינו שתי נשים ורקדנו יחד. אז הצטרפה בחורה נוספת שהתחילה לרקוד קרוב יותר אליי. נהנינו ביחד וכאשר הדברים התחממו, התחלתי לגעת בה באיברים הפרטיים.

"הלכתי לשירותים וחשבתי שהיא לא תבוא, חשבתי שהיא לא תרצה והיא ביצעה בי מין אוראלי. אחר כך היא התיישבה עליי ולרגע לא מנעתי ממנה לצאת. בחיים לא. פשוט שנינו נהנינו והיא לא אמרה לי שום דבר על כך שהיא רוצה לעצור".

דני אלבס במדי ברצלונה ב-2015. Ian MacNicol, GettyImages
דני אלבס במדי ברצלונה ב-2015/GettyImages, Ian MacNicol

אלבס נחשב במשך שנים למגן הימני הטוב בעולם ולאחד השחקנים הבולטים בענף. הוא התחיל את דרכו בכדורגל האירופי בסביליה ואחרי חמש עונות וחצי, נמכר לברצלונה תמורת סכום שהגיע אחרי בונוסים לכ-30 מיליון יורו. ב-8 השנים שלו בברצלונה, זכה ב-6 אליפויות, 4 גביעים ו-3 גביעי ליגת האלופות.

אחרי ברצלונה, אלבס שיחק ביובנטוס ופריז סן ז'רמן וגם איתן זכה בתארים רבים. בשנים 2019-2021 חזר לברזיל למדי סאו פאולו. בהמשך שב לברצלונה לעונה אחת כשחקן משני ולאחר מכן חתם בפומאס המקסיקנית, ששחררה אותו אחרי שנעצר.

אלבס לבש את מדי נבחרת ברזיל במשך 16 שנים וייצג אותה ב-126 משחקים - מקום שלישי בכל הזמנים. הוא זכה איתה בשני קופה אמריקה ופעמיים בגביע הקונפדרציות, וגם במדליית זהב באולימפיאדת 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • דני אלבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully