וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה גוש הזהב הגדול ביותר שנמצא אי פעם ושוקל כמו איש מבוגר?

6.3.2024 / 0:06

חולמים למצוא זהב ולהתעשר? פיסת הזהב הגדולה אי פעם נמצאה אי שם ב-1869, אבל גם בשנות ה-80 נמצאו פיסות זהב ענקיות ולא תאמינו כמה הן שוות היום

סיפורו של גוש הזהב הגדול ביותר שנמצא אי פעם/unique.planet/

האנשים שחולמים להתעשר מהר מוכנים לנסות כמעט כל דבר כדי להשיג את המטרה הזו, אבל בניגוד לעולם הלא יציב של מסחר ברשת והשקעות באינטרנט, הזהב ידוע בכך שהוא שומר על ערכו והוא אפילו עלה בכ-13% בשנת 2023 וכאן היתרון שלו. מחירי המתכת הצהובה עלו במשך חודשיים רצופים כשבתחילת חודש דצמבר מחיר הזהב ליחידה (אונקיה) הגיע לשיא של 2100 דולר - טיפוס של מעל ל-10% אך ירד לאחר מכן ב-2%. זהו שיא של יותר משלוש שנים, לאחר שהשיא הקודם - 2,069 דולר ליחידה, נקבע באוגוסט 2020, כשלפי מומחים בתחום מחירי הזהב צפויים להגיע לשיאים חדשים בשנה הבאה ואף להישאר מעל רמות של 2,000 דולר.

אולם למרבה הצער, גם אם מצאת את גוש הזהב הגדול ביותר בהיסטוריה, זה לא אומר שאתה מסודר לכל החיים.

זה מה שקרה כשנמצא גוש הזהב הגדול אי פעם, בפברואר 1869 בויקטוריה שבאוסטרליה. שני כורים בשם ג'ון דיסון וריצ'רד אואטס גילו את הגוש הזהב בעת חיפושיהם. הגוש שזכה לכינוי "הזר המבורך", שקל 72 ק"ג (158.7 פאונד) והיה באורך של 61 סנטימטרים (24 אינץ'). שני הגברים לקחו את הזהב לעיירה דאנולי כדי לשקול אותו בבנק לונדון. הגוש היה כה גדול שהוא לא עלה על המשקל, לכן הם נאלצו לשבור אותו לפני שצילמו אותו.

שני הגברים קיבלו מעט פחות מ-10,000 ליש"ט עבור הזהב העצום הזה (סכום ששווה ערך היום ל-743,000 דולרים אוסטרלים, שהם כמיליון ו-700 אלף שקלים) והגוש עצמו נופץ והותך למטילי זהב.

ב-BBC מעריכים שגוש דומה לו היה נמצא היום היה מוערך בכשני מיליון ליש"ט (יותר מ-9 מליון שקלים)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד בנושא
המתכת הנדירה הזאת יקרה פי 10 מזהב - ואולי יש לכם אותה בבית

התושבים גורשו מההר שהאדמה בו מכילה 90 אחוז זהב

גוש הזהב הכי גדול שעדיין קיים בשלומתו התגלה על ידי ז'וליו דה דאוס בברזיל ב-1983. הוא שוקל 60 ק"ג ומוצג כעת ב"חדר הזהב" של מוזיאון Museu de Valores do Banco Central בברזיליה.

להתפתחות הטכנולוגיה יש תפקיד בכמה תגליות זהב גדולות כמו במקרה של גוש "יד האמונה" שנמצא ב-1980 על ידי קווין הילייר, גוש הזהב הגדול ביותר שנמצא אי פעם באמצעות גלאי מתכות. למרות שגם הוא התגלה ביבשת אוסטליה, הגוש יוצא הדופן הזה, ששוקל 27 ק"ג, מוצג כעת בקזינו בלאס וגאס לאחר שנמכר בלמעלה ממיליון דולר.

עשינו לכם חשק? מומחים מעריכים שיש עדיין מתחת לפני הים כ-15,000 טון של זהב שעדיין לא נמצאו ששווים כ-800 מיליארד דולר ועוד כ-57,000 טונות של עתודות זהב שעדיין ממתינות לכרייה מתחת לאדמה, ולהתווסף לכ-197,000 הטונות של זהב שבני אדם כבר מצאו כששווי כל הזהב בעולם עמד על 11.5 טריליון דולר (נכון לנובמבר 2021).

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully