וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסכים בחשבון החשמל: כל תושב בישראל יוכל לבחור את ספק החשמל

עודכן לאחרונה: 13.2.2024 / 15:05

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, הכריז היום (יום ג' 13.2.24) על יציאתה לדרך של רפורמה היסטורית אשר תשנה לתמיד את ענף החשמל בישראל. לראשונה מאז קום המדינה, ענף החשמל ייפתח לתחרות כך שכל תושבי ישראל יוכלו לבחור את ספק החשמל שלהם ולחסוך עד אלפי שקלים בשנה

מונה חשמל. ShutterStock
חוסכים בחשבון החשמל: כל תושב בישראל יוכל בקרוב לבחור את הספק/ShutterStock

דוברות משרד האנרגיה והתשתיות מציגה את מהפכת החשמל: התחרות במשק החשמל מגיעה לכל בית בישראל.

בפעם הראשונה מאז קום המדינה ייפתח בקיץ ענף החשמל לתחרות, כל תושבי ישראל יוכלו לבחור את ספק החשמל שלהם ומחירי החשמל ירדו ויחסכו לכל משפחה מאות ואף אלפי שקלים בשנה.

במסגרת הרפורמה הצרכנית ענף החשמל ייפתח לתחרות מלאה שבמסגרתה יוכלו מגוון חברות למכור חשמל לכל משקי הבית בארץ. המהלך, שיזניק את התחרות באספקת החשמל בפעם הראשונה מאז קום המדינה, צפוי להוזיל את חשבון החשמל של כלל המשפחות בישראל בשיעור המוערך ב 5-20 אחוזים, ויחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "מהפכת החשמל שהשקנו על ידי פתיחת ענף החשמל לתחרות היא בשורה עצומה לכל תושבי ישראל והיא תביא לחיסכון של מאות ואף אלפי שקלים בשנה בחשבון החשמל. אני מאמין שחשמל הוא מוצר צריכה בסיסי וקריטי בחיים של כל בית בישראל. לכן היה לי חשוב להסיר כל חסם כדי לאפשר תחרות מלאה. בקיץ הקרוב אנחנו נאפשר לכל המשפחות בישראל לבחור את ספק החשמל שלהן, ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להשתתף ברפורמה ולהוזיל את חשבון החשמל."

גבר מבואס מחזיק בחשבון חשמל. ShutterStock
מהקיץ הקרוב, כל בית בישראל יוכל לחסוך עד אלפי שקלים בחשבון החשמל/ShutterStock

מקדמים את התחרות בשוק החשמל

יו"ר רשות החשמל מר אמיר שביט: "הרשות פועלת לקידום התחרות ולהסרת חסמים לתחרות - כמו סוגיית חובת המונה החכם. הרפורמה היא בשורה הן לציבור הצרכנים והן לחברות המספקות חשמל באופן פרטי. רשות החשמל ממשיכה לקדם את התחרות גם במישור הייצור והאגירה במודל השוק מתוך ראיה כוללת של משק חשמל יעיל, אמין ונקי".

שאול גולדשטיין, מנכ"ל חברת נגה: "הכרזת שר האנרגיה על פתיחת שוק החשמל באופן מהיר וללא תלות בהחלפת המונה הבסיסי לחכם, יקדם מאוד את התחרות במשק החשמל. תחרות זו , עשויה להביא לחיסכון לצרכנים ולהתייעלות משקית. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים כלכלית ומהלך כזה יוכל לתרום לחיזוק המשק ולהורדה ביוקר המחייה. יש כיום כ3 מיליון מונים מתוכם כ700 אלף חכמים והשאר בסיסיים. במידה וכלל הצרכנים יקבלו רק 5% הנחה, זה יחסוך לכלל הצרכנים כ750 מיליון ש"ח בשנה. אנו בנגה, מאמינים שזו בשורה טובה מאוד, שבעקבותיה, נוכל להמשיך ולפתח, יחד עם כלל השותפים, את התחרות שתניע מנועי צמיחה שכל כך נדרשים לנו בעת הזו".

מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות, יוסי דיין: "המהלך שמוביל שר האנרגיה והתשתיות יקדם את משק החשמל בישראל, יפתח אותו לתחרות ויוריד את יוקר המחיה. זוהי רק אבן דרך אחת בתוך תהליך רחב של התחדשות שאנחנו מובילים במשרד, ובכוונתנו להמשיך ולקדם רפורמות משמעותיות גם בשנים הקרובות, תוך עידוד תחרות בכלל ענפי האנרגיה. צעדים אלו, כמו זה שהשקנו היום, יביאו לחיסכון משמעותי עבור הצרכנים, יתרמו לצמיחה כלכלית ויהפכו את משק האנרגיה ליעיל, חסכוני וירוק יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השר אלי כהן. סיון שחור לע"מ,
השר אלי כהן מכריז היום על מהפיכת החשמל לפי כל בית בישראל יוכל לבחור את ספק החשמל, גם אם אין ברשותו מונה חכם/סיון שחור לע"מ

בחירה חופשית בחסות טכנולוגיה

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר: "פריסה ארצית של מונים חכמים מהווה את הבסיס לפתיחת משק אספקת החשמל לתחרות. דירקטוריון חברת החשמל קיבל בשנת 2017 החלטה אמיצה להתחיל בפריסת מונים חכמים. בתחילת 2023 החליטה הנהלת החברה להאיץ את קצב התקנת המונים החכמים, לכפול מזה שהיה בתוכניות העבודה לאותה שנה.

מתוקף המדיניות המאמינה בתחרות חופשית והיתרונות הגלומים בניהול משק החשמל הביתי והעסקי באמצעות המונים החכמים, קיצרנו את לוחות הזמנים המקוריים לפיו פריסת כל המונים כוונה לשנת 2036, והקדמנו אותה לשנת 2028.

זו בשורה לציבור הצרכנים וליצרניים, שבאמצעות טכנולוגיה מתקדמת מאפשרת לכל אחד לבחור את ספק החשמל שלו במחיר הזול ביותר ובנוסף מעניקה לחברת החשמל כלים לשפר באופן ניכר את טיב ואיכות השרות לרבות איתור תקלות אוטומטי ללא צורך ביצירת קשר למוקד הטלפוני. במהלך שנת 2023 בלבד הותקנו כ-427 אלף מונים חכמים. חברת החשמל תמשיך לפעול לפישוט תהליכים, קיצור לוחות זמנים, הגברת התחרות ומחויבות מוחלטת לזכות לשרת את הציבור".

גם אם אין לכם מונה חשמל חכם

עם השקת הרפורמה תיפתח תחרות על מקטע אספקת החשמל, וכבר מהקיץ הקרוב יוכל כל אזרח בישראל להתקשר לאחת מהחברות המספקות חשמל באופן פרטי ולבחור חבילה המותאמת לצרכיו.

עד היום מעבר זה בין מספקים התבצע רק לצרכנים בעלי מונה חכם בלבד. בשל העובדה שברובם המוחלט של משקי הבית טרם הותקנו מונים חכמים, הנחה השר כהן את רשות החשמל לאפשר שיוך צרכנים גם ללא מונה חכם.

החלטה זו מגיעה לאחר שבינואר האחרון ניתנה למספקים פרטיים האפשרות לרכוש חשמל באופן ישיר מיצרני חשמל. יחד עם הרפורמה עליה הכריז היום שר האנרגיה והתשתיות, יוכלו מספקי החשמל להתייעל במקורות האנרגיה שלהם. כך תגבר התחרות ויוזלו המחירים לצרכן. כל משפחה תוכל ליהנות מצריכת חשמל חסכונית, גמישה וחכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully