וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המשבר הפיננסי: פולסטאר ממשיכה בהשקות בארץ כמתוכנן

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 16:59

ג'ילי הסינית לקחה אליה מוולוו את השליטה במותג החשמליות המפסיד, ותתמוך בו במקומה. הפעילות בארץ נמשכת כרגיל: בחודשים הבאים יושקו שני דגמים נוספים, כולל הפולסטאר 4 המעניינת, נטולת החלון האחורי

פולסטאר 2/יצרן
פולסטאר 4. אתר יצרן
פולסטאר 4. מצלמה במקום חלון אחורי/אתר יצרן

וולוו תעביר את השליטה במותג החשמליות פולסטאר לידי חברת האם הסינית של שתיהן ג'ילי, שתממן אותה במקומה. זאת לאחר שפולסטאר לא עמדה ב-2023 ביעדיה המכירות שלה, מכרה רק 54 אלף במקום 60 אלף מכוניות, יעד שהונמך מהתחזית המקומית של 80 אלף יחידות.

פולסטאר הייתה במקור סדנת מירוצים שבדית, שנרכשה בידי וולוו עוד 2015 לאחר שיתוף פעולה בן מספר שנים. בעידוד ג'ילי הפכו השבדים את פולסטאר כבסיס לחטיבה חדשה שמייצרת רק מכוניות חשמליות, על בסיס טכנולוגיה של וולוו, ופס ייצור בסין. החברה מייצרת כרגע ארבעה דגמי קרוסאובר וסדאן חשמליים, אך נפגעה ממלחמת המחירים במגזר החשמליות בסין ובתעשית הרכב מעריכים שתתקשה להגיע לאיזון פיננסי ב-2025 כפי שתכננה, מה שיחייב להזרים לה משאבים נוספים.

מבחן וואלה רכב
מה חשבנו על הפולסטאר 2 בנהיגת הבכורה

וולוו מחזיקה כעת 49.5% ממניות פולסטאר, שיועברו בחלקן או ברובן לידי ג'ילי עצמה, שלקחה על עצמה את המשך מימון המותג. הפיתוח צפוי להישאר תחת וולוו. פולסטאר נסחרת כעת בשווי של 3.67 מיליארד דולר, ירידה של יותר מ-80% משוויה בעת ההנפקה. מנגד ההכרזה שלחה את מניית וולוו לעלייה של 4%.

בארץ הושקה פולסטאר ב-2022 באמצעות יבואנית וולוו, הונדה ולינק אנד קו מאיר. מאז נמכרו בארץ 500 יחידות מדגם הסדאן פולסטאר 2. המכירות בארץ נפגעו בשנה שעברה מהורדת מחירי טסלה מודל 3 שלא הביאו להוזלה מקבילה של ה-2. בינואר השנה קיבלו רישוי 132 מכוניות, חלקן מכוניות שכבר עברו 12 חודשים מאז הגעתם לארץ ויימכרו כעת בידי היבואן כרכב מבעלות קודמת.

הפעילות בארץ ממשיכה כמתוכנן, כאשר בהמשך השנה יושקו בארץ שני דגמים חדשים. ברבעון הבא יושק הפולסטאר 3, קרוסאובר גדול שמתבסס מכנית על הוולוו EX90 החדש, אבל מציע רק חמישה מושבים והרבה מרווח. סוללת 111 כ"ס וצמד מנועים חשמליים, שיוצרים הנעה כפולה, מספקים 610 ק"מ טווח.

מעט לאחר מכן יושק פולסטאר 4 קטן יותר, בתצורת קרוסאובר קופה ייחודית: אין לו כלל חלון אחורי, והראות לאחור מתבצעת רק באמצעות מצלמה ומסך. לדגם הבסיסי יש 272 כ"ס, סוללת 102 קוט"ש והבטחה ל־600 ק"מ טווח משולב.

  • עוד באותו נושא:
  • פולסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully