וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית של ישראל בליגת האומות: איטליה, בלגיה וצרפת

בהופעת הבכורה שלה בליגה א', הבכירה בליגת האומות, ישראל הוגרלה לבית אטרקטיבי במיוחד. סגנית אלופת העולם, אלופת אירופה וגם השדים האדומים יפגשו את הנבחרת מספטמבר עד נובמבר

מחוץ לקווים, 7.2/עריכה: זיו שטיינר

הגרלת שלב הבתים של ליגת האומות לעונת 2024/25 נערכה הערב (חמישי), ונבחרת ישראל לא הייתה יכולה לדמיין הגרלה יותר אטרטקיבית מזו. ישראל תפגוש את איטליה, בלגיה וצרפת במשחקים שייערכו מספטמבר עד נובמבר 2024. מדובר בהופעת הבכורה של נבחרת ישראל בליגה א' והבכירה של ליגת האומות, אליה העפילה אחרי שסיימה ראשונה בבית עם אלבניה ואיסלנד. לנבחרת ישראל יהיה קשה מאוד בבית שכזה להימנע מהמקום האחרון, ואם אכן תסיים אחרונה היא תנשור חזרה לליגה ב'.

לאור העובדה שהיא עולה חדשה לדרג, ישראל שובצה לדרג הרביעי והאחרון בליגה. כעת מצפים לה מפגשים מול אלופת אירופה, השדים האדומים וסגנית אלופת העולם. ישראל כמובן עם הראש בפלייאוף מוקדמות היורו בחודש הבא, ואם תצליח להעפיל לטורניר שייערך הקיץ בגרמניה, היא תפגוש כבר אז את בלגיה בבית ה' שאליו הוגרלו כבר רומניה וסלובקיה.

כל הבתים בליגה א':

בית א': קרואטיה, פורטוגל, פולין, סקוטלנד
בית ב': איטליה, בלגיה, צרפת, ישראל
בית ג': הולנד, הונגריה, גרמניה, בוסניה
בית ד': ספרד, דנמרק, שוויץ, סרביה

הגרלת הבתים של ליגת האומות: הדרג הבכיר, כולל נבחרת ישראל. רויטרס
הגרלת הבתים של ליגה א', כולל נבחרת ישראל/רויטרס

הכירו את היריבות

איטליה

את האזורי פגשה הנבחרת שלנו במוקדמות מונדיאל 2018, כאשר טל בן חיים הכניע את ג'אנלואיג'י בופון עם אותה הקפצה נפלאה בחיפה בהפסד 3:1 ובמשחק השני ברג'ו אמיליה קבע צ'ירו אימובילה 0:1 לזכות האיטלקים. אלה היו המפגשים הראשונים מאז אותו 0:0 מפורסם במונדיאל 1970, כשלפני כן היו שני ניצחונות איטלקים במוקדמות ב-1960.

איטליה אמנם נחלשה בשנים האחרונות, למרות הזכייה ביורו 2020, אבל היא עדיין אחת הנבחרות הגדולות באירופה כשבאמתחתה ארבע אליפויות עולם (האחרונה ב-2006) ושתי אליפויות אירופה, שם היא כאמור האלופה המכהנת. לוצ'אנו ספאלטי הוא המאמן ואימובילה עדיין נמצא כקפטן יחד עם השוער ג'אנלואיג'י דונארומה, כשאת הדור הנוכחי מובילים פדריקו קייזה, ניקולו בארלה ושאר כוכבי הליגה האיטלקית.

בלגיה

גם את השדים האדומים פגשה נבחרת ישראל בעשור הקודם, רק במוקדמות היורו. מרואן פלאיני העניק לבלגיה 0:1 בטדי במרץ 2015 ואחרי קצת יותר מחצי שנה דריס מרטנס, קווין דה בראונה ואדן הזאר כבשו ב-1:3 בבריסל מול שער מצמק של תומר חמד. הניצחון הישראלי היחיד מול שישה הפסדים, היה 0:1 במשחק ידידות בנובמבר 1978, אז ויקי פרץ הכריע בבלומפילד.

את דור הזהב שלה לא הצליחה בלגיה למצות מעבר למקום השלישי במונדיאל 2018. רוב הוותיקים כבר סיימו את דרכם, אבל דה בראונה ורומלו לוקאקו עדיין בשטח (וגם תיבו קורטואה כשיחזור מהפציעה הקשה) והם רוצים להוביל יחד עם המאמן האיטלקי-גרמני דומניקו טדסקו את הדור החדש, בו נמצאים בין היתר ז'רמי דוקו ממנצ'סטר סיטי, לואיס אופנדה מר.ב. לייפציג ועוד.

צרפת

את הטריקולור לא ישכחו חובבי הכדורגל בישראל אף פעם. אחד הניצחונות המפורסמים של הנבחרת היה באוקטובר 1993 בפארק דה פראנס, עם אותו 2:3 של ראובן עטר בתוספת הזמן והשידור הבלתי נשכח של מאיר איינשטיין ז"ל, כשמאמן הנבחרת הנוכחי אלון חזן היה אז על המגרש וכך גם מקבילו דידייה דשאן. פרט לכך, הנבחרת הצליחה לעצור את האימפריה הצרפתית גם בצמד המפגשים במוקדמות מונדיאל 2006, אז המשחק בסטאד דה פראנס הסתיים ב-0:0 וברמת גן ב-1:1. המנהל המקצועי יוסי בניון היה שותף לשני המפגשים הללו.

צרפת כבר זכתה בליגת האומות ב-2021 ונחשבת לפייבוריטית כמעט בכל טורניר בשנים האחרונות. היא הניפה את הגביע העולמי ב-2018, נכנעה לליאו מסי וארגנטינה גם בדו-קרב פנדלים אחרי גמר מלהיב במונדיאל האחרון ורוצה לזכות ביורו בקיץ הקרוב. קיליאן אמבפה מוביל סגל עתיר כוכבים בהדרכת דשאן שסוגר עשור על הקווים. נותר רק לקוות שאמבפה, אנטואן גריזמן, האחים הרננדז, אוליבייה ז'ירו ויתר השמות הגדולים יוכלו להתארח בישראל והמשחקים לא ייערכו בהונגריה או במדינה אחרת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הגביע של ליגת האומות. רויטרס
מי תניף את התואר ביוני 2025? גביע ליגת האומות/רויטרס
ליגת האומות הגרלת ליגה ב'. רויטרס
הגרלת ליגה ב', אליה נשרה נבחרת אנגליה/רויטרס
ליגת האומות הגרלת ליגה ג'. רויטרס
הגרלת ליגה ג'/רויטרס

המחזור הראשון של שלב הבתים יתחיל בין ה-5 ל-7 בספטמבר ויינעל עם המחזור השישי בין ה-17 ל-19 בנובמבר. במידה ותעפיל בצורה סנסציונית לשלב רבע הגמר, המשחקים ייערכו בחודש מרץ של 2025, כששלבי הגמר של הטורניר יתקיימו בין ה-4 ל-8 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully