וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבורה ישראלית: רחוב על שם נאוה סמל הושק היום בקרית אונו

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 16:19

פרויקט חדש שמובילה עיריית קרית אונו מבקש להעניק לנשים שהותירו את חותמן בישראל, את הכבוד לו הן ראויות - ולקרוא לרחובות בעיר על שמן. לאחר שבשבוע שעבר נחנך הרחוב הראשון על שם ענת גוב, היום נחנך הרחוב השני במסגרת הפרויקט על שם נאוה סמל

טקס חניכת הרחוב על שם נאוה סמל. דוברות קרית אונו,
טקס חניכת הרחוב על שם נאוה סמל/דוברות קרית אונו

רחוב חדש נחנך היום (ב') בקרית אונו, על שם נאוה סמל - סופרת, מחזאית, משוררת ותסריטאית, רעייתו של נעם סמל ואחותו הקטנה של שלמה ארצי.

סמל הלכה לעולמה ב-2017 לאחר התמודדות עם מלחת הסרטן וכעת, בחלוף 7 שנים, כחלק מפרויקט שמובילה קרית אונו ומטרתו להעניק לנשים שהותירו את חותמן בישראל את הכבוד הראוי, נחנך רחוב על שמה. הפרויקט החל בשבוע שעבר, כאשר ענת גוב ז"ל קיבלה את הכבוד הראשון.

נאוה סמל (2017-1954) סופרת, משוררת, מחזאית, מתרגמת ועיתונאית. נולדה ביפו וגדלה בתל אביב, שירתה בצבא בגלי צה"ל, פרסמה שישה-עשר ספרים וארבעה מחזאות. הרבתה לעסוק בנושא הדור השני לשואה. יצירותיה של סמל תורגמו וראו אור בארצות רבות. היא זכתה בפרס "סופרות מאגן הים התיכון" בצרפת, פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים ובפרס "אשת השנה בספרות של תל אביב".

סמל נפטרה בשנת 2017 לאחר מאבק במחלת הסרטן, הייתה נשואה לנעם סמל ולהם שלושה ילדים. בשנת 2019 בבית לוחמי הגטאות הוקמה על שמה קרן מלגות לחקר יצירתה ולחקר יצירתם של בני הדור השני העוסקת בזיכרון השואה והתקומה.

טקס חניכת הרחוב על שם נאוה סמל. דוברות קרית אונו,
טקס חניכת הרחוב על שם נאוה סמל/דוברות קרית אונו

בטקס החניכה נכחו נעם סמל, הילדים ואף נכדתה של נאוה, אמי בת החצי שנה ובני משפחה נוספים, ראש עיריית קרית אונו - ישראל גל, הילה קניסטר בר דוד - יו"ר הועדה לקידום נשים בעירייה, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, רני רהב, רובי פורת שובל, קובי אשרת, פנינה ומשה אדרי, השחקנית מרים זוהר והשחקן שלמה וישינסקי ומכובדים נוספים.

נעם סמל: " נאוה ואני הלכנו יחד כזוג יותר מארבעה עשורים, בהם הסקרנות והתרבותיות והיצירה היו לחם חוקנו, מאז פטירתה אני דואג שיצירתה תמשיך לחיות בקרב הקוראים וצופי התיאטרון. המיקום של הרחוב בשכונה אקדמית שתאוכלס על ידי סטודנטים צעירים מרגשת אותי במיוחד. בתפקידי החדש כיו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, אני מקווה להמשיך ולהנציח את המורשת של רעייתי נאוה בעזרת עולם התרבות ולספר את סיפורה דרך יצירותיה המפוארות והמשמעותיות שעסקו בזהות הישראלית ובהשלכות השואה על החברה הישראלית- יצירות שמקבלות תוקף מחודש בעת הנוכחית והמציאות הישראלית על שלל מורכבותיה."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully