וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בכנס הניצחון שקורא להתיישבות מחדש בעזה, בהם שרים וח"כים: "הסכם אוסלו מת"

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 8:18

"צריך לעודד אותם ללכת מכאן", אמר השר לביטחון לאומי בכנס הימין כשבקהל צעקו: "טרנספר". בפתח הכנס, אמר ראש מועצת שומרון: "רצועת עזה חלק מארץ ישראל, רק מחיר השטח יתפס בעיני האויב כתבוסה". בין הנוכחים, גם השרים סמוטריץ' וזוהר. יו"ר האופוזיציה: "נזק בינלאומי"

בווידאו: השרים בן גביר, וסראלוף וקרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה הערב 28.01.24/ללא

אלפים התכנסו הערב (ראשון) בבנייני האומה בירושלים לפתיחתו של כנס הימין "לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, תנועת נחלה וגופים נוספים - שקורא להתיישבות ברצועת עזה: "התיישבות מביאה ביטחון - חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון". בין הנוכחים, 11 שרים ו-15 חברי כנסת, ובהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שר התרבות והספורט מיקי זוהר ושר התיירות חיים כץ. בין חברי הכנסת שפקדו את הכנס - טלי גוטליב, ניסים ואטורי וצבי סוכות.

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר לקראת פתיחת הכנס כי "האלפים נוהרים לכאן מכיוון שעם ישראל הוא עם בריא, והוא יודע מה הוא רוצה והוא יודע מה צריך לעשות כדי לקבל ביטחון במדינת ישראל. רצועת עזה חלק מארץ ישראל ויהודים גורשו ממנה".

לדבריו, "אחרי קריאת ההשכמה של ה-7 באוקטובר - להתיישב בחבל עזה, ולהתחיל בצפון רצועת עזה, זו השפה היחידה שמבין האויב שעומד מולנו. רק מחיר השטח, רק החזרת השטח שלנו אלינו תיתפס בעיניו כתבוסה. אנחנו ישראלים גאים, חזקים ולא חוששים, אנחנו שמחים על תמיכת הממשלה במהלך הזה וקוראים לכולם להצטרף אלינו, ולהעביר את המסר הזה לאויבים שלנו ולהסביר את חשיבותו לקהילה הבינלאומיות".

השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי רוקדים עם הקהל בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
בן גביר וקרעי רוקדים הקהל במהלך הכנס/פלאש 90, חיים גולדברג
"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024. שלומי הלר
"שוב אותה טעות בקונספציה". המונים בכנס/שלומי הלר

מרבית המשתתפים בכנס - בני הציונית הדתית. בכניסה למתחם, מארגני האירוע חילקו לבאי הכנס דפי רישום ופרטים ליצירת קשר להצטרפות לנקודות התיישבות המתוכננות בעזה. בהם, גרעין "חסד לאלפים" בין כרם שלום לרפיח. גרעין שערי חבל עזה, גרעין מעוז, גרעין עוז חיים, גרעין העיר עזה וגרעין התיישבות יש"י ליד נתיב העשרה.

השר לביטחון לאומי, אמר בנאומו בטקס: "שוב אותה טעות בקונספציה, שהפעם עולה לנו לא רק בגירוש של אלפי אנשים, אלא ברצח טבח אונס וביזה. חלק מתיקון הטעות, זה לחזור הביתה - לחזור לגוש קטיף ולצפון השומרון ולהציע פיתרון מוסרי לבעיה ההומניטרית - עידוד הגירה".

במהלך נאומו, בקהל צעקו: "טרנספר", ובן גביר השיב: "צריך לעודד אותם ללכת מכאן". כמו כן, פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "חבל להמתין עוד 19 שנה כמו שהמתנו בצפון השומרון. זה הזמן לחזור הביתה. זה הזמן לחוקק עונש מוות למחבלים זה הזמן לנצח". במפלגתו של בן גביר הודיעו: "כלל חברי סיעת עוצמה יהודית ישתתפו בכנס שמתקיים כעת בבנייני האומה בירושלים, הקורא לחזרת ההתיישבות היהודית בעזה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"צריך לעודד אותם ללכת". בן גביר בכנס/פלאש 90, חיים גולדברג
בצלאל סמוטריץ' נואם בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"חטפתי מכות במחאה נגד אוסלו". סמוטריץ' במהלך הכנס/פלאש 90, חיים גולדברג

גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ, נאם באירוע, ואמר: "עם ישראל נמצא בצומת דרכים משמעותי וחשוב. חייבים להחליט אם אנחנו בורחים שוב מטרור ולתת לחממה רצחנית לגדול שוב מעבר לגדר או מיישבים את ארצנו לאורכה ולרחובה ומייבאים ביטחון לתושבי ישראל. כמו רבים מחברי גם אני חטפתי מכות במחאה נגד הסכמי אוסלו הארורים וצעקנו אל תתנו להם רובים. כמו רבים מחבריי נעצרתי למספר שבועות במהלך המחאה נגד הגירוש מגוש קטיף".

לדבריו, "למרבה הצער קיבלנו מכה כואבת. המרצחים מעבר לגדר ביצעו טבח נורא. הרבה מהילדים המגורשים מהישובים בגוש קטיף שבים לשם כלוחמים. חייבים לדאוג שהם ישובו לשם גם כמתיישבים על מנת לדאוג לביטחון ישראל".

שר התיירות, חיים כץ, הוסיף: "כבן לשני הורים ששרדו את אושוויץ וקיבלו החלטה לעלות לארץ ישראל, לבנות את הארץ, הייתי שייך לקבוצה שנקראה המורדים ונלחמה נגד הגירוש בגוש קטיף. והיום אחרי 18 שנה יש לנו ההזדמנות לקום ולבנות ולחדש ולהרחיב את ארץ ישראל. יחד ברוח ובאמונה אנחנו נעשה את זה. כי בשבילנו זה משחק גמר. אין שידור חוזר. אין מקצה שיפורים. עכשיו ביחד נעשה וננצח".

שר התיירות חיים כץ בכנס ההתיישבות בעזה. 28 בינואר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"אין שידור חוזר, בשבילנו זה משחק הגמר". השר חיים כץ בכנס/פלאש 90, חיים גולדברג

ראש מועצת קרית ארבע, אליהו ליבמן, שבנו אליקים חטוף בעזה, אמר: "אנחנו זוכרים בערב כזה ולא שוכחים את כל הגיבורים שנהרגו, שנפצעו ונחטפו וישובו במהרה. אנחנו מחפשים מנהיגים עם אמונה בבורא עולם ורק איתם נשוב לגוש קטיף. בשבת קראנו על מחיית עמלק ובדור הזה אנחנו נלחמים בעמלק. אין חפים מפשע בעזה, העתיד שלנו בארץ ישראל אם רק נתיישב שם".

חגי מפתח תקווה, שהגיע לכנס, סיפר: "שירתתי בגבעתי, בגוש קטיף. שם היה השירות הצבאי, החלום שלי זה לחזור לשם. כרגע זה חלום רחוק, אבל הכינוס הזה זה מהלך ראשון לביצוע. לפי המפה, אין נוכחות של פלסטינים במרחב. מה התכנית בעצם? כרגע אנחנו רוצים להתיישב בצפון הרצועה. מה שכרגע בשליטת צה''ל, לא נגרש אף פלסטיני, שישארו בדרום עזה".

דניאלה וייס, יו"ר תנועת נחלה, אמרה: "בנקודות זמן היסטוריות כמו זו שאנחנו נמצאים בה, אנחנו צריכים להתעלם מכל רעשי הרקע ולהבין מה אנחנו באמת צריכים לעשות, מה החזון שלנו ולאן אנחנו רוצים לכוון. הניצחון האמיתי היחיד של המלחמה הזאת יהיה לשוב לחבלי ארץ אבותינו. בעיר עזה היתה התיישבות יהודית לאורך רוב שנות ההיסטוריה מאז יציאת מצרים ועד היום".

לדבריה, "אנחנו צריכים להבין שבידינו הדבר, ולא להכנע לתכתיבים ולחצים. כשראש הממשלה מנחם בגין הכריז על ריבונות ברמת הגולן, הנשיא האמריקני רייגן החליט לבטל את ההבנות הביטחוניות עם ישראל, ועצר סיוע כספי של 300 מיליון דולר. זרמו מאז קצת מים בירדן והיחסים חודשו. ממשלות מתחלפות, אבל על שמירה על ביטחון עם ישראל, ועל המחוייבות שלנו לארץ ישראל - לא נוותר לעולם".

"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024. אליחי מנחם, אתר רשמי
"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024/אתר רשמי, אליחי מנחם

האירוע מתקיים בהובלת ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מגורש משא-נור, שהוביל ביחד עם ישיבת חומש, מאבק בן 16 השנים לביטול "חוק ההתנתקות" והחזרה לחומש. לכנס שותפים 41 ארגונים הפועלים להתיישבות בחבל עזה לאחר זוועות השביעי באוקטובר. בין הארגונים: נחלה, מועצה איזורית שומרון, מטות ערים, בוחרים בחיים, חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, אביתר ועוד.

יוסי דגן, הצהיר: "הסכם אוסלו מת, עם ישראל חי". לדבריו, "עמנו 12 שרים מממשלת ישראל, ולמעלה מ-15 ח"כים הגיעו לכאן לאבן דרך משמעותית ותיקון נדרש לחרפת ההתנתקות".

"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024. שלומי הלר
"הכנס לניצחון ישראל" של מועצת שומרון, לחזרה להתיישבות בחבל עזה. 28 בינואר 2024/שלומי הלר

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לאירוע בחשבון הטלגרם שלו: "הממשלה המזיקה בתולדות המדינה מגיעה הערב לשפל חדש. כנס ההתיישבות בעזה של מפלגת 'עוצמה יהודית', עם שרים רבים ממפלגת הליכוד, הוא חרפה על ראשו של נתניהו ושל מפלגה שהיתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים. זה נזק בינלאומי, זה נזק לעסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה"ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה".

מנכ"ל תנועת דרכנו, נמרוד דוויק, מסר: "קראנו לראש הממשלה נתניהו למנוע את הכנס שבו שרים בממשלה עורכים קמפיין פוליטי עם הצעה הזויה להתיישבות מחודשת ברצועת עזה על מנת לייצר 'תמונת ניצחון', תמונת ניצחון אמיתית היא כשילדים יחזרו לשחק בבארי וביישובי העוטף האחרים. נתניהו הביע התנגדות להתיישבות בגוש קטיף, אך לא מנע את השתתפות שרי מפלגתו בכנס. הקריצה הזו לימין המשיחי מסוכנת בשעה זו של המלחמה. אנחנו צריכים לנצח, לא לעשות פוליטיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully