וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר הלל לפוטין בכל בוקר: העינוי המוזיקלי של נבלני בכלא

24.1.2024 / 9:45

סוהריו של מנהיג האופוזיציה הרוסי במושבת העונשין הארקטית שבה הוא מוחזק החלו להשמיע לו שיר "פטריוטי" של זמר המעריץ את הנשיא, בכל בוקר בשעה 5:00. "זה השיר השני בחשיבותו במדינה אחרי ההמנון", כתב בציניות

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני מופיע בשימוע בבית משפט דרך הווידאו, 11 בינואר 2024. רויטרס
יישאר בכלא בעשרות השנים הקרובות. נבלני/רויטרס

אלכסיי נבלני, מנהיגה הכלוא של האופוזיציה הרוסית, סיפר כי הסוהרים משמיעים לו בכל בוקר שיר "פטריוטי" של זמר התומך בנשיא ולדימיר פוטין.

"בכל יום ב-5:00 בבוקר, אנחנו שומעים את הפקודה: 'קומו'!, ולאחר מכן ההמנון הלאומי הרוסי וכמעט מיד לאחר מכן מנוגן השיר השני בחשיבותו במדינה - 'אני רוסי' של שאמאן'", נכתב בחשבון ה-X של נבלני, המופעל על ידי תומכיו. נבלני בן ה-47 סיפר שהוא כלל לא הכיר אותו.

"הזמר עלה לגדולה כשכבר הייתי בכלא, כך שלא הייתי יכול לראות אותו או להאזין למוזיקה שלו", אמר נבלני, אחד ממבקריו החריפים של פוטין. "אבל ידעתי שהוא הפך לזמר המוביל של פוטין, ושהשיר המרכזי שלו הוא 'אני רוסי'. כמובן שהייתי סקרן להאזין לו, אבל איפה יכולתי להאזין לזה בכלא?".

נבלני קיבל את מבוקשו אחרי שהועבר למושבת העונשין שלו בימאל, הסמוכה לחוג הארקטי, שם החלו הסוהרים להשמיע לו את השיר בכל בוקר. שאמאן רכב על גל הלאומנות שמעודד הקרמלין בחסות המלחמה באוקראינה, והוא מופיע באופן קבוע בטלוויזיה הרשמית תוך הבעת הערצתו לפוטין.

השיר "אני רוסי"

שיר הדגל שלו, שאותו הוא מבצע לעתים קרובות בעודו לבוש בבגדי עור כשעל זרועו סרט בצבעי הדגל של רוסיה, מדבר על כך שאי אפשר "לשבור" את העם הרוסי הנושא את "דם אבותיו". בנובמבר, הזמר בן ה-32 חיקה לחיצה על הכפתור האדום שמשגר פצצה גרעינית בזמן קונצרט ששודר בטלוויזיה הלאומית.

נבלני, שאמור להשתחרר לכל המוקדם כשיהיה בן 74, טוען כי האדרתו של הזמר היא אירונית. לדבריו, התעמולה הרשמית של המשטר הוקיעה אותו בעבר על כך שצעד במצעדים לאומניים מדי שנה, וכעת הוא נאלץ להאזין לשיר אולטרה-לאומני בזמן תרגילי הבוקר שלו.

"למען האמת, אני עדיין לא בטוח שאני מבין נכון מה זה פוסט-אירוניה ומטא-אירוניה. אבל אם זה לא זה, אז מה זה?", תהה עורך הדין לשעבר, שאתמול דווח כי הוא נשלח לבידוד למשך עשרה ימים אחרי "שלא הציג את עצמו כנדרש" בפני אחד הסוהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully