וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאגת אתי

4.1.2001 / 19:18

חיזוק בלתי צפוי מקבל השבוע אריה דרעי דווקא מהזמרת אתי לוי; באמתחתה שני שירים המבטאים מחאה חריפה כנגד מאסרו; אמרגנה: "הם לא יחולקו לתחנות הרדיו הממלכתיות כי לא ישודרו שם"

מאת לירון מרוז

אנשי ישיבת "שאגת אריה", שליד כלא מעשיהו, הולכים לקבל חיזוק מגורם בלתי צפוי - הזמרת אתי לוי. לוי ואמרגנה ישראל בונדק מוציאים בימים אלו שני שירים המבטאים מחאה חריפה כנגד מאסרו של אריה דרעי. "בדורשי רעתך אחזה יראה, כי מנהיג נולדת לא תדע מורא, צאן מרעיתך יצעדו איתך, באש ובמים תמיד נלך איתך", נכתב בשיר "שאגת אריה", שכתב והלחין דני שושן.

בונדק, פטרונה הכל יכול של לוי, מסביר כי השירים ישולבו בדיסק שיכלול עשרה שירים שידברו על קיפוח חברתי במדינה. "מכיוון שהדיסק הולך להיות מחאתי בוטה הוא לא יחולק לתחנות הרדיו הממלכתיות, פשוט חבל על הכסף, הם לא ישמיעו אותו", אומר בונדק. הוא הוסיף כי שני השירים על דרעי, "שאגת אריה" ו"חבל על הזמן", יופצו בחינם על גבי קלטות.

"אני לא מערער על פסקי דין של בתי משפט, אני מערער על אי שיוויון", אומר בונדק, "לא אכפת לי אם דרעי חף מפשע או לא, אני חושב שבית סוהר מיועד לאנשים מסוכנים לציבור כמו רוצחים ומסוממים. יש פה קיפוח. אם שניים עשו אותה עבירה הם צריכים לקבל את אותו העונש. שלא ישלחו אחד לפנטהאוז בקיסריה ואת השני לכלא".

"זו תרומתי למאבק"

גם בונדק וגם לוי מבהירים כי הם אינם תומכים בש"ס. "אני בשום פנים ואופן לא מזוהה עם ש"ס ולא עם אף מפלגה, אלא רק עם העוול שעשו לדרעי", אומרת לוי. "אני מוציאה את הדיסק מתוך הזדהות לאריה ולעוול שנגרם לו, אם אמנון דנקנר, שהוא עיתונאי ומשפטן הגיע למסקנה, אז מי אנחנו"?

בישיבת "שאגת אריה" לא יודעים איך בדיוק לקבל את העזרה הנשית. "יש לנו בעיה הלכתית לשמוע אשה שרה", אומר מנהל הישיבה, יהודה אזרד, "אבל לעצם העניין, זה מוכיח כמה התמיכה בדרעי גדולה. זה מראה שהמאבק לא דתי אלא ציבורי, קשור לא רק לאנשים של ש"ס".

לוי לא יודעת בדיוק האם דרעי שמע את השיר והאם יש סיכוי שזה יוציא אותו מהכלא מהר יותר: "יעזור או לא יעזור, אני עשיתי את שלי. הרבה יודעים שאני מזוהה עם דרעי ולדעתי אם יהיה משפט חוזר הוא ייצא זכאי. זאת התרומה שלי למאבק".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully