וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עבר רשמית ל"שלב ג'" במלחמה ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 19:49

השלב כולל מעבר לפשיטות חטיבתיות, לעומת פשיטות אוגדתיות, שבוצעו עד כה. בצה"ל לא פוסלים אפשרות לחזרה עתידית לשלב ב'. עד כה לא הוחלט על תמרון לרפיח. בצה"ל מאשרים כי הלוחמים מונעים, בהנחיית הדרג המדיני, חזרה של אזרחים לצפון הרצועה

צה"ל ושב"כ חיסלו בתקיפה אווירית את מפקד גדוד נוציראת של ארגון הטרור חמאס ואת סגנו/דובר צה"ל

צה"ל עבר לשלב ג' באופן רשמי במלחמה ברצועת עזה. שלב ג' כולל מעבר לפשיטות חטיבתיות, ולא אוגדתיות, כפי שבוצעו עד כה. בימים האחרונים בוצעו פשיטות על בית לאהיה, שג'אעיה ודרג' תופאח. בצה"ל לא פוסלים אפשרות שיחזרו בעתיד לתצורות לחימה בהיקף אוגדתי, כפי שנהגו בשלב ב'. בדרום הרצועה תמשיך אוגדה 98 בלחימה עצימה נגד חטיבת חאן יונס. לא הוחלט עד כה על תמרון לרפיח.

בצה"ל מעריכים כי למרות ההתקדמות בלחימה ברצועת עזה, חמאס עדיין מסוגל לשגר רקטות מצפון ומרכז רצועת עזה - ונערכים לכך.

השמדת תוואי מנהרה תת קרקעי, פשיטה על תשתיות טרור, איתור אמצעי לחימה רבים, חוברות הדרכה ומרשם קרב למתקפת ה-7 באוקטובר; פעילות צוות הקרב של חטיבת יפתח (11) במרחב שג'עייה 07 בינואר 2024. דובר צה"ל
מבצעים פשיטות בצפון הרצועה ובמרכז, ממשיכים בלחימה בחאן יונס. כוח צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

בהנחיית הדרג המדיני, אוגדה 99 , שאחראית על ביתור הרצועה לשני חלקים, מונעת חזרה של אזרחים פלסטינים מדרום הרצועה לצפונה. במסיבת עיתונאים בקטאר קרא שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן לאפשר לאזרחים פלסטינים שרוצים בכך לחזור לבתיהם בצפון רצועת עזה "בהקדם האפשרי. אסור ללחוץ עליהם לעזוב את עזה".

בנוגע לצוות שיתחקר את מחדל 7 באוקטובר ואת מהלך הלחימה בשלושה החודשים האחרונים, בצה"ל טוענים כי הרמטכ"ל הלוי הבהיר כי לא תמונה ועדת חקירה חיצונית אלא "צוות תחקיר פנימי", שטרם נכתב מה יהיה ה"מנדט" שלו. בצה"ל הבהירו כי הצוות הזה לא יהיה תחליף לוועדת בדיקה ולוועדת חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully