וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצטדיון בחדרה נועל את שעריו ומשאיר מאחוריו סיפורים מיתולוגיים

2.1.2024 / 13:16

גוש הסיד של זוהר סולומון, ההגעה המאוחרת של שולם שוורץ והמהפך מול מכבי תל אביב, המשחק האחרון. שערי האצטדיון שהוקם בשנות ה-60 ננעלו, הזיכרונות יישארו: "חווינו פה המון חוויות בלתי נשכחות"

אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה/שלומי גבאי

אתמול (שני) לפנות ערב נפל דבר בחדרה. האירוע: אימון אחרון במגרש הפועל חדרה המיתולוגי מול בית הקברות הישן. ספק רב אם הילדים בני ה-10, שזכו להיות האחרונים שדורכים על המגרש, מכירים את ההיסטוריה הגדולה סביבו. בפעם הבאה שיעלו על הדשא, יהיו אלה הדחפורים של חברת גרופית האמורה להרים במקום 6 מגדלי דירות.

אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה/שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה, מתוך תערוכת "כוכבים בשמי חדרה". יוסי צבקר,
אצטדיון הפועל חדרה, מתוך תערוכת "כוכבים בשמי חדרה"/יוסי צבקר
אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה/שלומי גבאי

יקיר שוורץ, בנו של אגדת הכדורגל שולם ז"ל, והיום גם אחד הבעלים של מועדון הפועל חדרה, הביט מהצד ולא יכול היה להסתיר את הדמעות. הרבה שמות גדולים עברו על המגרש הזה מאז שנות השישים, אז הוקם - שולם, סופר, ארגז, בלנרו, סלו, האחים אלחדד, יעקובובסקי, טייטלמן, גבאי, גומה, שפירא ועוד רבים וטובים כיכבו על הדשא ברבות השנים, והזיכרונות רבים.

זוהר סולומון וקיצ'י כהן. שלומי גבאי
זוהר סולומון שזרק את גוש הסיד וקיצ'י כהן, מנהל הקבוצה שהוסיף את שמו של שולם שוורץ בטופס בכתב יד, הכול בעונה ההיסטורית 1977/78/שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
מבט מלמעלה/שלומי גבאי
הפועל חדרה 1970. רפרודוקציה, שלומי גבאי
הפועל חדרה 1970/שלומי גבאי, רפרודוקציה

כך למשל במשחק המפורסם באוקטובר 77, כשעודד מכנס ניגש לבעוט מהנקודה הלבנה ולא הבין איך הכדור מוסט לו. שחקני נתניה התלוננו לשופט פינקלשטיין שהתעלם. רק מאוחר יותר התברר בטלוויזיה שהמגן החדרתי זוהר סלומון זרק על הכדור גוש סיד, מה שעלה לו בהרחקה ממושכת. אבל התוצאה נשארה מאופסת.

כמה חודשים אחר כך נערך אולי המשחק המפורסם ביותר במגרש, כשחדרה אירחה את מכבי תל אביב עמוסת הכוכבים. חדרה, מנגד, עלתה ללא הכוכב שלה שולם שוורץ, שמחה על כך שלא רכשו עבורו לול לתינוקת שרק נולדה. במחצית מכבי הובילה 0:1, חברי הנהלת חדרה נסעו ודאגו להביא את שולם, הבטיחו לו מה שהבטיחו, והוא עלה לשחק במחצית השנייה. שולם כבש פעמיים בדרך לניצחון 1:3 שנחשב עד היום לגדול ביותר של הפועל חדרה בכל הזמנים.

אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
קהל צובא על האצטדיון מבחוץ/שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
בקרוב יהיו פה רק מגדלים/שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה לאחר שיצא מפעילות. שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה לאחר שיצא מפעילות/שלומי גבאי

הפעם האחרונה שהמגרש הזה היה מלא בכמעט 4,000 אנשים היתה לפני מעט פחות משבע שנים, באפריל 2017, כאשר חדרה אירחה את רובי שפירא, סיימה בתיקו ומעשית הבטיחה עלייה לליגה הלאומית. שבועיים לאחר מכן נערך משחק הבוגרים הרשמי האחרון.

אבי ארגז, מגדולי שחקני חדרה ונבחרת ישראל, שבילה שנים רבות על הדשא במגרש הזה, אמר אתמול בהתרגשות: "מגרש הפועל חדרה היה תמיד מגרש ביתי מובהק, היה קשה מאוד לנצח אותנו בבית, קבוצות גדולות שדהרו לאליפות השאירו פה את הנקודות. לכל אימון שלנו הגיעו אז 1,500 איש ולמשחקים למעלה מ-4000, המגרש היה מלא עד אפס מקום האווירה היתה מחשמלת. זכיתי לשתף פעולה במגרש הזה עם הרבה שחקנים גדולים ששמו את חדרה על מפת הכדורגל הישראלי. חווינו פה המון חוויות בלתי נשכחות, היו זמנים".

אבי ארגז. שלומי גבאי
אבי ארגז/שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה. שלומי גבאי
אצטדיון הפועל חדרה/שלומי גבאי

כעת, הפועל חדרה נודדת למתקן אימונים חדיש ומרשים שישמש אותה ואת מחלקת הנוער שלה, ועל המגרש המיתולוגי כאמור ייבנו מגדלים. אבל הזיכרונות יישארו חקוקים בליבם של אלפי חדרתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully