וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פרויקטי המנהרות המרכזיים בירושלים שיפתחו בקיץ 2024

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 2:28

נקבעו מועדי הפתיחה לתנועה לכביש המנהרות ומנהרות הגבעה הצרפתית, שיפחיתו שניים מעומסי התנועה המרכזיים בבירה. את שניהם מבצעת חברת מוריה, שרשמה ב-2023 שיא חדש בהיקפי הביצוע

הדמיית המנהרות בצומת הגבעה הצרפתית/חברת מוריה

לאחר פתיחה חלקית ב-2023 יושלמו ויפתחו במלואם שני פרויקטי תשתית משמעותיים בירושלים: הכפלת כביש המנהרות לגוש עציון ומנהרות הגבעה הצרפתית. לוואלה רכב נודע כי שניהם יפתחו לתנועה בתצורה המלאה ברבעון השלישי של 2024.

שני הפרויקטים מבוצעים בידי חברת מוריה, הזרוע הביצועית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה לתשתית. במקרה של כביש המנהרות מדובר על כריית שתי מנהרות וגשר באורך 300 מטר ביניהן, בגובה של 60 מטר, שנועד להקל על העומסים בין הגוש לבירה שבה עובדים רבים מתושביו. העלות: כמיליארד שקל.

ואילו במקרה של צומת הגבעה הצרפתית נפתחו כבר שתי המנהרות לכיוון פסגת זאב, והשנה יפתחו השתיים לכיוון מעלה אדומים וים המלח, בשני הכיוונים, מקלים על העומסים הכבדים בצומת הגבעה הצרפתית, אותה חוצה גם הקו האדום של הרכבת הקלה. מדובר באחד הצמתים המרכזייפ בעיר, דרכו עובדים גם רבים ממי שאינם מתגוררים בה, כמו תושבי חבל בנימין ומעלה אדומים, וגם הנוסעים מהמרכז לבקעה ולערבה. גם פרויקט זה, כולל חניון חנה וסע נחל צופים הצמוד, נבנה בהשקעה של כמיליארד שקל.

פרויקט כביש המנהרות. מוריה,
חפירת המנהרות החדשות בדרך לגוש עציון/מוריה

מוריה סיימה את 2023 עם היקף ביצוע בסך 3 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים, כאשר רוב הכסף הגיע מתקציב משרד התחבורה. בין הפרויקטים הגדולים שהתממשו במהלך השנה החולפת: פתיחת ארבעה מנהרות והפרדות מפלסיות תוך הקדמה משמעותית בלוחות הזמנים, כולל המנהרה החדשה במקטע הדרומי בכביש 60, ההפרדות המפלסיות באשר וינר מתחת לדרך חברון בדרום העיר, מנהרות שז"ר ומנהרות הגבעה הצרפתית לכיוון פסגת זאב. כמו כן, מוריה סיימה השנה את התשתית של מרבית מקטעי הקו הירוק של הרכבת הקלה, ונמשך ביצועם של מקטעי הקו הכחול.

במהלך שנת 2023, נפתח לתנועה חניון ה"חנה וסע" בנחל צופים, המשרת נהגים שמשאירים בו את רכבם ועוברים לרכבת הקלה, וכן חניון ומסוף לאוטובוסים 4/9 בצמוד לצומת רמות, הכולל 215 מקומות חניה, מרביתם מיועדים לאוטובוסים חשמליים, לרבות עמדות טעינה. במקביל ביצעה החברה עם פארקים וגנים ברחבי העיר.

השנה, בנוסף לכביש המנהרות ומנהרות צומת הגבעה הצרפתית תשלים מוריה ותפתח את חניון שזר מתחת לבנייני האומה, הכולל כ-1,300 מקומות חניה, תשלים עבודות התשתית, אינפרא 1, למקטעי בר אילן לקו הירוק של הרכבת הקלה ותמסור אותו לזכיין, תתחיל בביצוע של 11 מקטעי הקו הכחול ופרויקטים רחבי היקף במזרח העיר, לרבות כביש הטבעת המזרחית, ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גלעד בר אדון מנכ"ל חברת מוריה. ארנון בוסאני,
גלעד בר אדון,מנכ"ל חברת מוריה/ארנון בוסאני

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "אנו עדים וחוזים לנגד עינינו במהפכה, בהתפתחותה ובצמיחתה של עיר הבירה, אשר שועטת קדימה אל עבר העתיד בכל התחומי התשתית לתחבורה ולשירות התושבים. עשרות פרויקטים מורכבים, משמעותיים וחיוניים קודמו באמצעות חברת מוריה השנה, במטרה לענות על צרכים שלא זכו להתייחסות שנים רבות בתחומי התשתית, התחבורה, החינוך ועוד. נמשיך לבנות את ירושלים ולהשקיע בה, לצד שמירה על ערכי הטבע וערכי המורשת וההיסטוריה הייחודיים לעיר".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, מסר כי "הכבישים החדישים, המנהרות, ההפרדות המפלסיות בשילוב העבודות הנרחבות במסגרת בניית קווי הרכבת הקלה והחניונים הנלווים להם, כולם יחד מביאים להפחתת עומסי התנועה בצירים המרכזיים בירושלים, ונעשים באופן שישרת את תושבי העיר וישפר את איכות חייהם עשורים רבים קדימה. מוריה הגיעה לשיא חדש, וזאת למרות האתגרים הרבים, ובהם ימי המלחמה שפקדו אותנו והירידה בהיקף העובדים בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully