וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל החליט: צה"ל יוציא מעזה 4 חטיבות לוחמות

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 19:52

הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע כי ישחרר חזרה לבתיהן שתי יחידות מילואים ושתי יחידות סדירות העוסקות בהכשרת מפקדים. זאת, לטענת צה"ל כדי להכשיר את דור המפקדים הבא. זאת, ברקע ירידה משמעותית שנצפתה בחודש האחרון במספר הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לישראל

תיעוד מפעילות יחידת עוקץ ברצועת עזה/דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיבל היום (ראשון) החלטה לפיה ארבע חטיבות לוחמות יסיימו את הלחימה בעזה וישוחררו לבתיהם. החטיבות שישוחררו הן חטיבות המילואים 551 ו-14, חטיבת בית הספר למקצועות החי"ר וקורס מ"כים וחטיבת ההכשרות של חיל השריון 460. זאת, ברקע ירידה משמעותית במספר הרקטות המשוגרות מעזה לישראל במהלך החודש האחרון.

הרמטכ"ל הלוי הדגיש כי יש לשחרר את אותן חטיבות מלחימה על מנת להכשיר את דור המפקדים הבא ביבשה. עוד צויין כי בהתאם להתפתחויות ברצועת עזה ובפיקוד הצפון, ישוחררו בשבוע הקרוב כוחות נוספים.

פעילות לוחמי חטיבת הצנחנים במרחב חאן יונס שבדרום רצועת עזה  31 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

צה"ל משחרר את שתי חטיבות המילואים ככל הנראה כדי לאפשר ללוחמים ולמפקדים לחזור להתרעננות בבתיהם, לשגרה ולעבודה. כמו כן, רוצה לצה"ל להיערך ללחימה בשנת 2024. ככל הנראה, צה"ל ימשיך לשחרר במדורג חטיבות מילואים, ולאחר מכן להזמין חזרה את אלו ששוחררו ראשונים. כמוכן, הוחלט לשחרר את החטיבות הסדירות להכשרה כדי להכשיר מפקדים חדשים ולמנוע פערים בהכשרת מפקדים.

החלטת הרמטכ"ל מגיעה על רקע ירידה ניכרת בשיעורי הרקטות מרצועת עזה לעבר מדינת ישראל. מנתונים שנאספו, בשבוע הראשון של חודש דצמבר נורו אל ישראל מהרצועה 75 רקטות ביום. שבוע לאחר מכן נראתה ירידה משמעותית, עם 23 רקטות ליום. בשבוע השלישי לחודש שיגרו ארגוני הטרור בעזה כ-16 רקטות ביום אל עבר ישראל, ובשבוע האחרון לחודש שוגרו 14 רקטות ליום. אל מול הירידה הניראת לעין, גורמים בצה"ל מזהירים כי לחמאס יש מצבורי רקטות נוספים ומשמעותיים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully