וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרסקים את הטרור גם ביו"ש: פעולות צה"ל בשטחים מתחילת המלחמה חצו מזמן את היקף "חומת מגן"

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 19:09

חרף הביקורת נגד מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס, ולמרות ההתמקדות בלחימה בעזה, הנתונים מצביעים על מגמה ברורה: פעולה אגרסיבית של צה"ל נגד קיני הטרור במחנות הפליטים באיו"ש - כולל אלפי מעצרים, חיסולים, תקיפות מהאוויר והשמדת אמצעי לחימה | כל הנתונים

חיילי צה"ל נכנסים לעיר ג'נין/ללא קרדיט

חרף המורכבות הביטחונית במספר גדול של גזרות, והעברת מרבית הכוחות הסדירים למלחמה ברצועת עזה ולגבול לבנון וסוריה, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס קידם בשבועות האחרונים מדיניות אגרסיבית נגד קיני הטרור ברחבי איו"ש. מדיניות זו כוללת מספר נרחב של מבצעים מדי לילה, שילוב תקיפות אמצעות מטוסי קרב, כלי טיס מאוישים מרחוק ורחפנים מתאבדים.

פעילות צה"ל בטובאס בשומרון, 28 בדצמבר 2023. רויטרס
פעילות צה"ל בטובאס בשומרון, 28 בדצמבר 2023/רויטרס

על פי הנתונים שהגיעו לידי וואלה!, היקף הפעולות של פיקוד המרכז מתחילת המלחמה עבר מזמן את נתוני ההישגים של מבצע חומת מגן בריסוק תשתיות טרור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נתוני פעולות פיקוד המרכז:

  • יותר מ-295 הרוגים פלסטינים, רובם מחבלים שחוסלו במבצעים התקפיים (494 מתחילת השנה).
  • יותר מ-2,550 עצורים, ובהם כ-1,300 פעילי חמאס.
  • בסה"כ מתחילת השנה נעצרו 3,804 פלסטינים.
  • מעל 28 תקיפות מהאוויר.
  • מעל 38 מבצעים חטיבתיים לפירוק תשתיות טרור.
  • הושמדו עשרות מעבדות חבלה ואלפי מטענים.
  • הוחרמו מאות כלי נשק.
  • עשרות מחבלים הסגירו את עצמם לידי כוחות הביטחון.
  • ⁠הוחרמו עשרות מליוני שקלים במבצעים נגד כספי טרור.
  • מתחילת המלחמה לא נרצח אף אזרח ישראלי בפעולות טרור באיו"ש.
  • 24 בתי מחבלים נהרסו.
מבצע נרחב ומשמעותי לסיכול טרור ומציאת אמל"ח במחנה הפליטים ובעיר ג'נין 14 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שנמצאו בפשיטת צה"ל בג'נין/דובר צה"ל

ראש מטה פיקוד המרכז תא"ל רועי שטרית נערך והוביל לקליטת סדר כוחות נרחב ביותר של גדודי מילואים, ויחידות מובחרות במילואים, שיצטרפו לגדודי קו התפר, גדודים מחטיבת כפיר שנותרו באיו"ש, בדגש על יחידת המסתערבים של משמר הגבול. התהליך כלל מתן ציוד, אימונים, סיוע לוגיסטי נרחב, תקשוב ומיגון. למרות מחסור בציוד שהורגש בהתחלה, בעיות לוגיסטיות וניוד, ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף מישל ינקו הקצה משאבים מיוחדים למשימת ההגנה וההתקפה באיו"ש.

המגמה ברורה - פיקוד המרכז מתכוון להמשיך במגמת המבצעים הנרחבים לא רק נגד פעילי חמאס אלא נגד כל תשתיות החמושים שמקבלים מימון וסיוע איראני. הערכה בקרב גורמי צבא היא שהמלחמה בעזה תסייע בעיצוב מחדש של השטחים. ואולם היא עלולה גם לייצר חלל שאליו עלולות להגיע השפעות של איראן וחיזבאללה, שהיו קיימות בעבר אך ישתלבו בעתיד בעוצמות גבוהות יותר.

פעילות צה"ל בטובאס בשומרון, 28 בדצמבר 2023. רויטרס
פשיטת צה"ל בטובאס/רויטרס

גורמי צבא במילואים המשרתים באיו"ש, אמרו לוואלה! הערב: "הובהר לנו על ידי הפיקוד הבכיר כי רצף המבצעים באזור הגביר את חופש הפעולה של צה"ל. גורמים למחבלים להבין שכללי המשחק השתנו. בעבר היו נדרשים סדרי כוחות גדולים יותר להיכנס למחנות הפליטים, אבל יש עדיין עוד הרבה פעילות לבצע. המטרה בגדול? למוטט את כל המסגרות במחנות הפליטים, ולמנוע ממסגרות חמושים נוספות לקום בערים או במחנות פליטים כמו בג'נין, טול כרם, שכם ויריחו".

עוד הוחלט בפיקוד המרכז על מיקוד בגבול הישראלי-ירדני, כדי לסכל הברחות נשק ותחמושת שחלקן ממומנות על ידי איראן וחיזבאללה. זאת מתוך כוונה לחמש את תשתיות הטרור באיו"ש ובבקעה. במערכת הביטון החליטו על תקציב מיוחד שיסייע לייצר מערך רחב יותר של ניטור, זיהוי ויירוט של הברחות, אך עד כה לא עבר התקציב במלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully