וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם כ-1,000 מחבלים מחוסלים, צה"ל הכריע את גדוד שג'אעיה בעזה

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 6:23

צה"ל מסר כי לאחר 81 ימים של לחימה, הצליח להרוס את גדוד שג'אעיה. בקרב נגד הגדוד חיסלו הכוחות 935 מחבלים, עצרו 303 פלסטינים, בהם מחבלי כוח נוחבה ומעורבים בטבח ה-7 באוקטובר, ומצאו כמאה פירי מנהרות

צה״ל החל לפעול נגד חמאס במחנות המרכז/דובר צה"ל

צה"ל מסר היום (שני) כי לאחר 81 יום של לחימה, הצליח להכריע את גדוד שג'אעיה של החמאס. הלחימה בגדוד הייתה מאתגרת, אך צה"ל מסכם את התוצאה כטובה, עם חיסול של יותר מ-900 מחבלים. בקרבות נגד אותו הגדוד, איבד צה"ל 16 לוחמים. כעת, מביטים בצה"ל אל עבר האתגר הבא, הכרעת גדודי מחנות המרכז, בהם גדוד אל בורייג'.

עד כה, הרגו חיילי צה"ל 935 מחבלים מגדוד שג'אעיה, שלפי הערכות מונה כ-1,100 מחבלים. חלק מהמחבלים ההרוגים, ציין צה"ל, אינם במקור מהגדוד אלא הגיעו לתגבר.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעיה 26 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 36 בשכונת שג'אעיה/דובר צה"ל

כמו כן, במהלך פעילות כוחות צה"ל בשג'אעיה, הצליחו לוחמי אוגדה 36 הצליחו לעצור באזור 303 פלסטינים. בין העצורים גם בכירים ופעילים בכוח הנוחבה, ופעילי חמאס נוספים שהשתתפו בטבח ה-7 באוקטובר. באותו האזור נמצאו גם כמאה פירי מנהרות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעיה 26 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות גדוד 36 בעזה/דובר צה"ל

בצה"ל אישרו כי לצד ההצלחות, התרחשו גם תקלות מבצעיות מסוימות במהלך הלחימה באזור, כגון ירי דו צדדי ואירועי דריסה, אומנם אלו התרחשו היקט קטן יחסית. עוד אישר הצבא כי במקרים מסויימים של משמעת מבצעית, מוציא הצבא אנשים מהלחימה. במקרה אחד שכזה, עמד חייל על גג מבנה בעזה עם טלפון, בעודו בלי קסדה או ווסט. החייל הוצא מלחימה.

עוד מסר צה"ל כי במהלך סריקת השכונה, לא נמצא תוואי החוצה את גבול מדינת ישראל. אולם, נמסר כי נמצאו תוואי מנהרות הקרובים לאזור, אך אלו הושמדו.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעיה 26 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חיסלו 935 מחבלים, עצרו 303. כוחות צה"ל בשכונת שג'אעיה/דובר צה"ל

בשלושת הימים האחרונים, אוגדה 36 פועלת במחנה הפליטים אל בורג' שברצועה. לפי צה"ל, באזור מחנות הפליטים במרכז עזה נמצאים ארבעה גדודים של חמאס. שניים מהם הם גדודים חזותיים - אל בורייג' ואל מוראזי, ושניים הם גדודים הנמצאים יותר בעומק - דיר אל באלח ונוסייראת. הגדודים במחנות המרכז עדיין קיימים ברובם. צה"ל הצליח לבצע כמה פגיעות במוקדי הפיקוד והשליטה של הגדודים, אך הן לא משמעותיות. בגדוד אל בורייג' יש ככל הנראה כ-1,000 מחבלים.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעיה 26 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
טיהור המנהרות - עבודה של יותר מחודשיים. כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

עוד מוסרים קצינים בצה"ל כי טיהור המנהרות צפוי לקחת הרבה יותר מחודשיים, מאחר שמדובר בעבודה מאוד יסודית. טיהור המנהרות, הם מסבירים, מביא איתו אתגרים משלו, כשאחד המרכזיים בהם הוא הרג של כלבי העוקץ במנהרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully