וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שישה לוחמים נהרגו בקרבות ברצועה; חייל נוסף נהרג בתאונת דרכים

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 18:44

לוחמי המילואים רס"ם איתי פרי בן 36 ממודיעין, רס"ן אביתר כהן בן 42 מכפר סבא, רס"ן רומן ברונשטיין בן 46 מבת ים, סרן אליה יאנובסקי בן 24 מירושלים, ורס"ר ארי זנילמן בן 32 מירושלים נפלו בדרום הרצועה. גדעון אילני בן 35 מעשהאל, וגל בכר בן 34 מאורנית נפלו גם הם

בווידאו: פעילות לוחמי גדוד 8111 במהלך ההיתקלות עם מחבלים סמוך לבית ספר/דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (שני) כי שישה לוחמים נהרגו בקרבות ברצועה וחייל נוסף נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ. באחת התקריות בדרום הרצועה, פשטו לוחמי חטיבה 5 על מתחם טרור באזור בית ספר שממנו התבצע ירי לעבר הכוחות. אתמול, במהלך הלחימה, הופעל מטען לעבר הכוחות.

כתוצאה מהמטען נהרגו רס"ם (מיל') איתי פרי בן 36 ממודיעין, רס"ן (מיל') אביתר כהן בן ה-42 מכפר סבא, שניהם מגדוד 8111 בחטיבה 5. פרי היה קשר פלוגתי וכהן היה קצין הדרכה. מאוחר יותר פורסמו שמות של שלושה לוחמי מילואים מחטיבה 5 שנפלו באירוע. השלושה הם רס"ן במיל' רומן ברנשטיין, בן 46 מבת ים, קצין הדרכה בגדוד 8111, סרן במיל' אליה יאנובסקי, בן 24 מירושלים, מפקד מחלקה בגדוד, ורס"ר במיל' ארי יחיאל זנילמן, בן 32 מירושלים, גם הוא לוחם בגדוד 8111.

לוחמים נוספים שנפלו הם רס"ם (מיל') גדעון אילני בן ה-35 מעשהאל היה לוחם בגדוד 2855 עוצבת 'חוד החנית', ונהרג בקרב ברצועת עזה. רס"ן גל בכר בן 34 מאורנית שירת בתור קצין הדרכה באוגדה 36, נהרג בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

בנוסף נמסר כי לוחם במילואים בגדוד 8111, חטיבה 5, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

סרן (במיל') אליה יאנובסקי ז"ל. דובר צה"ל
סרן (במיל') אליה יאנובסקי ז"ל/דובר צה"ל
רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן ז"ל. דובר צה"ל
רס"ר (במיל') ארי יחיאל זנילמן ז"ל/דובר צה"ל

חברו של רומן ברונשטיין מהצבא כתב בפייסבוק: "רומן, אח, אני לא מצליח לעכל! 26 שנים יחד, מה לא עברנו יחד? מהסדיר מ"מ בגדוד צבר, דרך הקבע ועד ל-22 שנים ביחד במילואים. בלבנון במוצב רותם תמיד ידעתי שיש על מי לסמוך שיחלץ אותי ממארבים בלבנון ופתיחות צירים, ניצלנו מירי ופצמ"רים יותר מפעם אחת, הייתי רגוע כשהיית איתי בכוח. לוחם על, מורעל נצחי. במטווחים כשפלוגה שלמה יורה היית בא למאגיסט, מחליף אותו בירי ורק משלמוע את המאג מנגן ידעתי שאתה זה שלוחץ על ההדק. כשהגעתי לגדוד המילואים קצת אחריך, שוב, ידעתי שכאן אני בטוח. חטיבה 5 איבדה היום לוחם מדור הנפילים, מוותיקי הגדוד. הצחוק שלך עדיין מהדהד לי בראש. מי יישב איתנו עכשיו בדיקסי כל רבעון, בשולחן הקבוע, עם המנות הקבועות וכוס הבירה ביד? רומן אח יקר ואהוב אין לי ספק שלא קיים בעולם מישהו שהיה עוצר אותך מלהיכנס לרצועה ולהילחם .היית 'חייל על' בגיל 20 בדיוק כמו שנפלת 'גיבור על' בגיל 46. גיבור, יהי זכרך ברוך".

ראש העיר בת ים, צביקה ברוט ספד אף הוא לרומן ואמר כי הוא גיבור ישראל. "רומן היה מטובי בנינו, מלח הארץ, שחינך את שלושת ילדיו לאהבת העם והארץ ונפל בהגנה על המולדת. אמש בבית המשפחה בנו הבכור הראה לי תמונות וסיפר לי שהוא זכה לחגוג בר מצווה רק לפני שבועיים בגבול עזה, יחד עם אבא רומן וחבריו הלוחמים. כעת הוא ביקש להגיד את הקדיש על קבר אביו, יחד עם הרב הצבאי שליווה אותם בבר המצווה".

לרומן היו תואר ראשון במחשבים ותואר שני במשפטים. בהתאם, בעבר עבד כמתכנת בחברות הייטק, ובהמשך, לאחר סיום התואר השני, כעורך דין במשרד עם אביו. הוא הותיר אחריו אישה, נטלי, ושלושה ילדים - בן 13 ותאומים בני 11. "רק עכשיו חגגנו בר מצווה לבן הגדול שלו בצבא. זה היה מטורף, הכי ציוני שיש, כמו רומן", סיפר הצמד שלו בשירות, שי מורבצ'יק, מחוץ לבית המשפחה. "בשבילו הצבא היה פרה קדושה. שירתנו ביחד הרבה שנים, וזו הייתה השנה הראשונה שבה התנדב למילואים, זו הייתה אמורה להיות המלחמה האחרונה שלנו. הוא תותח על, בן אדם זהב שכולם אהבו אותו. כמו כוכב צפון שכולם מסתכלים עליו. חכם מאוד. דיברנו לפני שנכנס לעזה, הוא אמר לי להתקשר לאשתו ולילדים ושאדאג להם. אני נפצעתי בפעילות ונאלצתי לצאת מהלחימה. היינו רביעייה, אני, רומן, אביתר שנהרג וחבר נוסף".

רומן ברונשטיין בחגיגת בר המצווה של בנו, רעים. מנחם גייסינסקי, פרוייקט חיילים מחייכים, אתר רשמי
רומן ברונשטיין בחגיגת בר המצווה של בנו, רעים/אתר רשמי, מנחם גייסינסקי, פרוייקט חיילים מחייכים
רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל. דובר צה"ל
רס"ן (במיל') רומן ברונשטיין ז"ל/דובר צה"ל

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, סיפר על איתי, תושב העיר, לאחר ההודעה על מותו. "הוא גדל, התחנך, והקים משפחה פה". ביבס פרסם תמונה בה איתי הלבוש במדים מחזיק תמונה שצייר בנו.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, ספד לחלל צה"ל גדעון אילני: "בית הר חברון משתתף בצערה הכבד של משפחת אילני מהישוב עשהאל עם מותו של רס"מ גדעון אילני הי"ד. המשפחה הגיעה אלינו משדרות לפני כשנתיים".

דמרי הוסיף וסיפר על גדעון ומשפחתו: "גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות, איש של ערכים וציונות שהגיע לכאן עם משפחתו אסתי, מורה בבית הספר האזורי דביר וששת ילדיהם לטעת שורשים ולבנות ישוב. גדעון נפל בקרב גבורה כנגד מחבלי חמאס שבקשו לגדוע את ההתישבות בעוטף ומרחבי הארץ. צה"ל והמועצה תמשיך ותלווה את המשפחה ואת קהילת עשהאל".

חלל צה"ל רס"ן גל בכר, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן גל בכר/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן (במיל') אביתר כהן, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ן (במיל') אביתר כהן/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') איתי פרי, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') איתי פרי/דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני/דובר צה"ל

בכפר סבא ספדו לאביתר כהן, תושב העיר שהותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. "אביתר היה מלח הארץ, חינך את ילדיו לאהבת הארץ, ונלחם בגבורה ובעוז למען המולדת ולמען ביטחוננו", אמר ראש העיר רפי סער, "אנחנו נלווה את אשתו וילדו ונסייע להם בכל שנדרש בשעתם הקשה ובאבלם הכבד. העיר כפר סבא כולה מרכינה ראש ומצדיעה לגיבור ישראל שנפל במלחמה על קיומנו ולמען העתיד של כולנו. יהי זכרו ברוך".

"קהילת ומועצת אורנית משתתפות בצערם הגדול של משפחת בכר ומשפחת פאר על נפילתו של רס"ן גל בכר ז"ל מאורנית, בתאונת דרכים צבאית. משפחת פאר - שלא תדעו עוד צער", מסרו הבוקר מאורנים, משם הגיע בכר שנהרג היום בתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully