וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחבלים מחוסלים, חשיפת מנהרות ואיתור עלוני הסתה לילדים: יממת הלחימה בשג'אעיה

עודכן לאחרונה: 9.12.2023 / 18:22

בסך הכול חיסלו חיילי אוגדה 36 258 מחבלים מתחילת הלחימה בשג'אעיה. חטיבת גולני חיסלה 40 מחבלים ב-24 השעות האחרונות בלבד. החלק העיקרי של הלחימה מתבצע סביב בתי אזרחים, בהיתקלויות בטווח קצר. במהלך הלחימה התפנו מפקדי גדוד 13 להעניק בהפתעה דרגות סרן לאחד הקצינים

בווידאו: תיעוד: לוחמי גדוד 931 בהתקלות מול מחבלי החמאס בג׳באליא/צילום: דו"צ

אוגדה 36 בפיקודו של תא"ל דדו בר כליפא פתחה לפני שבוע בהתקפה על שכונת שג'אעיה בעיר עזה, במטרה לפגוע באחד הגדודים החזקים בזרוע הצבאית של חמאס. הבוקר התברר מסיכום הנתונים בפני מפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן שהאוגדה חיסלה 258 מחבלים מתחילת הלחימה בשג'אעיה, וחטיבת גולני הרגה 40 מחבלים.

לכל העדכונים על המלחמה

מרבית הלחימה של חיילי חטיבת גולני בוצעה סביב בתי אזרחים ומתקנים רגישים, שבהם הסתתרו המחבלים. גורמי צבא אמרו שהחלק העיקרי של הלחימה כלל היתקלויות מטווח קצר. ב-24 השעות האחרונות בלבד הרגו חיילי גולני, בסיוע אש אווירית וארטילריה, 40 מחבלים.

הענקת דרגות סרן במהלך הלחימה

בווידאו: התנדב למילואים - וקיבל דרגה בין הקרבות בעזה/מערכת וואלה!
פעילות צה"ל בשג'עייה. דובר צה"ל
הלחימה בשג'אעיה/דובר צה"ל

לוחמי חטיבת השריון 188 חשפו תוואי מנהרות חשוב בשכונה, והם מנהלים לחימה עם מחבלים רבים. הלוחמים חיסלו באש מקלעים וטנקים 73 מחבלים מתחילת הלחימה. המערכת התת קרקעית סייעה למחבלים להסתתר, להוציא התקפות על כוחות צה"ל, ולתגבר את הכוחות באמצעי לחימה וסיוע לוגיסטי לכוחות.

לוחמי חטיבת הצנחנים פשטו על בתי פעילים בשכונה ונתקלו במחבלים רבים שיצאו מפירים. הלוחמים חיסלו 75 מחבלים מתחילת הלחימה בשג'אעיה. במהלך פשיטה על בתי פעילים בשכונה המוגדרת כ"אלימה ביותר" מבין שכונות העיר עזה, לוחמי גדוד 51 איתרו חומרי הסתה שיועדו לילדים ברצועה, על גבי העלונים שאותרו נכתב "הערכה לשהיד".

חטיבת כפיר נתקלה בשלוש חוליות מחבלים, ניהלה מולם קרבות וחיסלה אותם פנים מול פנים ובסיוע אש.
הלוחמים חשפו פיר בבית ספר ובמסגד בשכונת שג'עייה.

פירי מנהרה שנחשפו בשג'עייה. דובר צה"ל
פיר מנהרה שנחשף בשכונה/דובר צה"ל
חוברת הסתה לילדים שאותרה בשג'אעיה. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
החוברת "הערכה לשהיד" שאותה בפשיטה על בתי פעילי חמאס בשג'אעיה/צילום מסך, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תוך כדי הלחימה, מפקדי גדוד 13 הכינו הפתעה בלב השכונה הפלסטינית לאחד הקצינים והעניקו לו דרגת סרן. סתיו, קצין לוחם לשעבר בחטיבת גולני התגייס למילואים בפלגת הפינוי של גדוד 13, ולקח חלק במשימות הפינוי של הגדוד תחת אש תוך נטילת סיכון משמעותי. גורם צבאי סיפר: "בפלוגה פיקדו שני חבריו הטובים, שבמהלך הלחימה נפצעו ופונו בעצמם. סתיו קיבל על עצמו את המשימה בנכונות, והתנדב למלא את תפקיד מ"פ פלוגת הפינוי בגדוד. במהלך ישיבת המ"פים בעיצומה של לחימת הגדוד בשג'אעיה הפתיע אותו תומר המג"ד, והעניק לו את דרגות הסרן שהוא ראוי להם".

אוגדה 98, אוגדת הכוחות המיוחדים של צה״ל, פתחה בהתקפה ונלחמת לראשונה בלב חאן יונס. 6 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
לוחמי אוגדה 98 בחאן יונס/דובר צה"ל

בחאן יונס חיסלו לוחמי גדוד 12 באוגדה 98 חוליית מחבלים במהלך פשיטה על מסגד, שהכיל תשתיות טרור של חמאס ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, מטען התפוצץ סמוך לכוחות ומיד לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכווין מספר תקיפות מהירות במרחב - מסוק קרב חיסל מספר מחבלים שארבו לכוחות על גג המסגד, מחבלים שיצאו מפיר מנהרה ומחבלים נוספים ששהו במרחב. לבסוף, מטוס קרב השמיד את המסגד ואת מערכת התשתיות התת - קרקעיות שמתחתיו.

לוחמי יחידת מגלן זיהו אמש שלושה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה במרכז חאן יונס ושיגרו טיל RPG לעבר הכוחות. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו את המחבלים. בהמשך, הכוחות הכווינו כלי טיס מאויישים מרחוק שחיסלו מחבלים נוספים שזוהו במרחב והשמידו מספר פירי מנהרות. לוחמי יחידת דובדבן איתרו הלילה מפקדה צבאית של חמאס עם מספר מחבלים שתכננו לארוב לכוחות. הלוחמים יצאו למתקפה על המבנה, ומטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים סמוך לכוח.

ביממה האחרונה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי חיסלו מחבלים, פעלו לאיתור וחשיפת פירים רחבים, השמידו תשתיות טרור ואיתרו מצבורים של אמצעי לחימה רבים. הבוקר, במבצע חטיבתי, הותקפו תשתיות טרור, עמדות שיגור נ"ט ומבנים המשמשים למסתור של מחבלי חמאס באמצעות מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully