וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת פנסילבניה תאבד 100 מיליון דולר: "מתירה קריאות לאלימות נגד יהודים"

עודכן לאחרונה: 8.12.2023 / 11:25

מנכ"ל חברת סטון רידג' האמריקאית רוס סטיבנס הודיע לאוניברסיטת פנסילבניה כי ימשוך תרומת ענק של 100 מיליון דולר אלא אם נשיאת המוסד תתפטר: "מדיניות מתירנית כלפי דברי שטנה וקריאות לאלימות נגד יהודים"

נשיאת אוניברסיטת פנסליבניה, ליז מגיל, בשימוע על האנטישמיות בקמפוסים בבית הנבחרים בוושינגטון, ארה"ב, 5 בדצמבר 2023. רויטרס
מגיל והנשיאות הנוספות בשימוע. "נזק למוניטין של החברה כתוצאה מהקשר עם האוניברסיטה והנשיאה"/רויטרס

לאחר ההופעה המחפירה אל מול הקונגרס השבוע, נשיאות אוניברסיטאות העילית בארה"ב ממשיכות לספוג אש. ההתפתחות האחרונה מגיעה מאיש העסקים האמריקאי רוס סטיבנס, מנכ"ל ובעלי חברת סטון רידג', אשר הודיע כי ימשוך תרומה של 100 מיליון דולר שניתנה לאוניברסיטת פן, אלא אם הנשיאה ליז מגיל תתפטר מתפקידה.

כזכור מגיל שהעידה ביום שלישי בשימוע מול הקונגרס אמרה כי קריאה לרצח עם של יהודים לא נחשבת בהכרח להטרדה, איומים או בריונות, אלא "תלוית הקשר". זה היה הקו שבו נקטו גם חברותיה לשימוע - נשיאות הארווארד, ו-MIT.

סטיבנס, בוגר אוניברסיטת פנסילבניה אשר התחייב ב-2017 לתרום 100 מיליון דולר לטובת הקמת חדשנות בתחום הפיננסים, כתב לעובדיו כי "אם לא יהיה שינוי במנהיגות ובערכים של האוניברסיטה, אני מתכוון למשוך את ההשקעה במוסד, וזאת על מנת למנוע המשך נזק למוניטין של Stone Ridge כתוצאה מהקשר שלנו עם האוניברסיטה והנשיאה מגיל".

בנוסף לכך נשלח מכתב ממשרד עורכי הדין של החברה אל האוניברסיטה, ובו צוין כי לחברה יש את האפשרות למשוך את ההשקעה במקרה שיש פגיעה או סיכון למוניטין או לאופי.

משרד עורכי הדין דייויס פולק, המייצג את החברה, שלח מכתב לאוניברסיטה בו איזכר הסכם בין הצדדים, שנותן לחברה את האפשרות להחזיר לידיה את המניות, באם יש חשש ל"מוניטין, לאופי או למעמד"

לפי המכתב, האוניברסיטה הפרה את תנאי ההסכם בין הצדדים, בעיקר בשל כישלון להחיל מדיניות לא מפלה ומניעת הטרדה: "המדיניות המתירנית כלפי דברי שטנה וקריאות לאלימות נגד יהודים וגישה של חוסר התערבות כלפי הטרדות ואפליה נגד סטודנטים יהודים, מפירות את המדיניות והחוקים שאוסרים על הטרדה ואפליה המבוססים על דת, כולל אלה של חברת סטון רידג'", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully