וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות קירוב הלבבות בצל המלחמה? יוקם יישוב בדואי חדש בנגב

עודכן לאחרונה: 6.12.2023 / 10:59

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה על החלטתה לקדם הקמת יישוב חדש לאוכלוסייה הבדואית - רח'מה. היישוב החדש ממוקם מצפון ירוחם, ומיועד לקבץ לתוכו פזורה בדואית המפוזרת כיום על שטח של כ-15,000 דונם

קשת בענן מעל הפזורה הבדואית בסמוך לבאר שבע, 15 בפברואר 2017. שי מכלוף
בזכות קירוב הלבבות בצל המלחמה? יוקם יישוב בדואי חדש בנגב/שי מכלוף

כתוצאה מקירוב הלבבות בין האוכלוסייה הבדואית ליהודית בצל מלחמת חרבות ברזל? המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הודיעה על החלטתה להפקיד את תוכנית מתאר מחוזית להקמת יישוב חדש עבור האוכלוסייה הבדואית - רח'מה.

זאת, בתמיכת המועצה המקומית ירוחם והמועצה האזורית רמת נגב. ההחלטה קודמה בהתאם להחלטת הממשלה על הקמת יישוב חדש באפריל 2022. היישוב החדש ממוקם בבקעת ירוחם, מצפון למועצה המקומית ירוחם, ומיועד לקבץ לתוכו פזורה בדואית המפוזרת כיום על שטח של כ-15,000 דונם.

במסגרת הליך התכנון, התקיימו מספר רב של מפגשי שיתוף ציבור עם האוכלוסייה המיועדת להתכנס ביישוב, וכי הושגה הסכמה של רוב התושבים לעבור ליישוב החדש. כעת, עם קידומה של תוכנית זו, יתאפשר קידום התוכניות המפורטות שבהן יינתן המענה הכולל למשפחות שמיועדות להתכנס ליישוב, ובכך צפויים לגדול אחוזי ההסכמה.

תלמידים מהפזורה הבדואית הגיעו לבית הספר עם גמלים עקב מחסור בהסעות. 5 בספטמבר 2023. מאזן אבו סיאם, אתר רשמי
בזכות קירוב הלבבות בצל המלחמה? יוקם יישוב בדואי חדש בנגב/אתר רשמי, מאזן אבו סיאם

בדיון שהתקיים היום השתתפו יו"ר הוועד של תושבי רח'מה - כבוד השיח עודה זנון, ראשת המועצה המקומית ירוחם, טל אוחנה, נציגי לשכת התכנון המחוזית דרום, נציגי הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב.

המועצה השתכנעה כי מבין החלופות שנבחנו למיקומו של היישוב, נמצא כי חלופה זו מוצעת באזור שברובו אינו ברגישות נופית-סביבתית גבוהה על פי תמ"א 35, אינו חופף לשטחים מוגנים ושטחי כריה וחציבה, אינו פוגע ברציפות השטחים הפתוחים ויאפשר את הקמתו של היישוב באופן שישתלב במרחב ובנגישות לתשתיות נדרשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מענה לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית"

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "מברך על המהלך החשוב שיאפשר את התכנסות הפזורה המתפרשת היום על שטחים נרחבים ליישוב מוסדר שמחד ייתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית ויאפשר מאידך את המשך הפעילות החקלאית החשובה לאוכלוסייה זו. המועצה השתכנעה כי בניגוד לניסיון בעבר לקדם מהלך כזה, קיים רצון של כלל הצדדים שהמהלך יצליח".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח: "הצלחת המהלך קודם בזכות שיתוף פעולה מצוין בין נציגי מינהל התכנון והאוכלוסייה המקומית, ובתמיכה של הרשויות באזור, תוך מתן מענה לכלל הצרכים הייחודיים של האוכלוסייה הבדואית".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully