וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הבריאות חשפו: מחבלי חמאס סיממו חטופים "כדי שייראו מאושרים"

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 13:17

ראש חטיבת הרפואה שיתפה בוועדה בכנסת בממצאים נוספים על התנאים בשבי: "חלק מפשעי המלחמה של חמאס - הרעבה, חוסר טיפול רפואי ואיזוק ממושך". קרובי משפחה של חטופים מתחו ביקורת על משרד הבריאות: "למה לא מוציאים דוח רשמי על המצב הבריאותי של החטופים?"

בווידאו: ראש אגף התזונה במשרד הבריאות: חמאס נתן לחטופים כדורי הרגעה/ערוץ הכנסת

מחבלי חמאס סיממו חטופים בכדורי הרגעה מסוג קלונקס, "כדי שייראו מאושרים" - כך חשפה היום (שלישי) ראש חטיבת הרפואה במערכת הבריאות, ד"ר הגר מזרחי, בוועדת הבריאות של הכנסת. "בבתי החולים רופאים משפטיים תעדו את פשעי המלחמה שנותרו על השבים", הוסיפה בוועדת הבריאות של הכנסת, "חלק מהפשעים הם הרעבה, חוסר טיפול רפואי ואיזוק ממושך. בשביל לשמור על מי שעוד שבוי שם לא ארחיב יותר".

קרובי משפחה של חטופים ברצועת עזה מתחו ביקורת על משרד הבריאות. "זה אירוע הומניטרי ובריאותי, האם משרד הבריאות מדבר עם שרי בריאות בעולם?", תהתה ירדן גונן, אחותה של רומי גונן שנחטפה בידי מחבלי חמאס. "בשבוע השני למלחמה היה כינוס של כל שרי הבריאות באיחוד האירופי, האם היה לנו ייצוג שם? למה נציגי הצלב האדום לא פגשו אותנו? למה משרד הבריאות לא מוציא דוח רשמי על המצב הבריאותי של החטופים?".

בתגובה לביקורת, במשרד הבריאות השיבו שיבדקו מה אפשר עוד לעשות ואילו דוחות ניתן להוציא. יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי קרא למשרד הבריאות לפרסם דוח מפורט לארגוני בריאות בעולם אודות הממצאים הרפואיים שהתגלו בעקבות חזרת השבים.

עצרת לשחרור החטופים והנעדרים, 2 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
עצרת לשחרור החטופים והנעדרים, 2 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

ירדן המשיכה, "אחותי הייתה צריכה להשתחרר במתווה של הנשים והילדים, אבל נשארה שם. חלק מהשבים סיפרו לנו שהם ראו אותה בחיים שם, היא ראתה את חלק מהשבים משחררים. רבים מהשבים שאלו, 'כמה זמן לקח לכם?'. למה דווקא את אחותי החמאס בחר לא לשחרר? יש שמועות על מה שעושים להן שם ואנחנו לא יכולים לתת לזה להימשך אפילו עוד רגע".

בתה של אביבה סיגל, שאמה שוחררה ואביה קית' סיגל עדיין שבוי, שיתפה: "אמא שלי לא יכולה להבריא עד שבעלה לא יחזור, אין שום טיפול רפואי שיעזור כל עוד הוא שם. היא שואלת אותי - 'איך אני יכולה לתפקד שאני יודעת מה קורה שם ושבעלי עוד שם?'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully