וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: שני "יועצים" במשמרות המהפכה נהרגו בתקיפה ישראלית בסוריה

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 17:46

טהראן לא פירטה באילו נסיבות נהרגו השניים, אך ההודעה נמסרה שעות אחרי שדווח על תקיפה באזור דמשק. אלו ההרוגים האיראנים הראשונים בתקיפות ישראליות מאז תחילת המלחמה בעזה, על רקע אזהרות טהראן מפני התלקחותה לסכסוך אזורי

צה"ל תוקף את המשגרים שירו מסוריה לעבר ישראל/דובר צה"ל

שני אנשי משמרות המהפכה של איראן נהרגו בהתקפה ישראלית בסריה - כך דיווחה היום (שבת) התקשורת הרשמית באיראן, שציטטה את הודעת משמרות המהפכה. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי ההרוגים - הם זוהו בתור מחמד עלי עטאי שוורצ'ה ופנאה תקיזאדה - שתוארו כ"יועצים".

אלו ההרוגים הראשונים שעליהם מדווחת איראן מאז פרוץ המלחמה של ישראל נגד חמאס לפני כחודשיים. טהראן הזהירה שוב ושוב כי המלחמה ברצועת עזה, שפרצה בעקבות מעשי הטבח ב-7 באוקטובר, עלולה להתפתח למלחמה אזורית.

שעות קודם לכן דיווחה התקשורת הרשמית בסוריה על תקיפה ישראלית באזור דמשק, שאותו ניסו לסכל מערכות ההגנה האווירית. גורם צבאי סורי שצוטט על ידי כלי התקשורת של המשטר אמר כי התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן, ופגעה בכמה מוקדים בסמוך לבירה דמשק. לפי הדיווח, נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

שני אנשי משמרות המהפכה של איראן שנהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה. סוכנות הידיעות תסנים, אתר רשמי
שני אנשי משמרות המהפכה של איראן שנהרגו בתקיפות של ישראל בסוריה/אתר רשמי, סוכנות הידיעות תסנים

עשרות מחברי משמרות המהפכה של איראן נהרגו במהלך המלחמה בסוריה, שבה הם נפרסו כחלק מהסיוע של טהראן למשטרו של בשאר אסד. ישראל רואה בנוכחות האיראנית מעבר לגבול איום, והיא תקפה מאות פעמים מטרות שונות במטרה למנוע את התבססותה במדינה והעברת כלי נשק מתקדמים למשטר אסד ולחיזבאללה.

מאז 7 באוקטובר, התגברו הדיווחים על תקיפות ישראליות בסוריה, רבות מהן נגד נמלי התעופה בדמשק ובחאלב, שלפי ההערכות משמשים להברחות נשק איראני. רק השבוע הותקף שוב נמל התעופה בדמשק, יממה אחרי ששב לפעילות בתום חודש של השבתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully