וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אמיר ברנע: ההערכת השווי של הפועלים תהיה נמוכה מהפעם הקודמת

שלומי שפר

16.3.2003 / 20:01

בשוק ההון מעריכים כי השווי יהיה סביב ההון העצמי של הבנק - כ-14 מיליארד שקל; ‏ ברנע אמר היום כי הגיש רק טיוטה ראשונית, וכי עדיין לא דנו בה כלל



"ההערכת השווי של בנק הפועלים תהיה נמוכה יותר מההערכה הקודמת, זאת בשל המצב במשק בעשרת החודשים האחרונים", כך אמר היום פרופ' אמיר ברנע. ברנע הגיש היום בבוקר טיוטת ההערכת שווי של בנק הפועלים לחברת תעשיות מלח , המחזיקה בכ-11.6% ממניות הבנק. בשוק ההון מעריכים כי שווי מניות הפועלים יהיה סביב ההון העצמי של הבנק, ואולי מעט יותר.



תעשיות מלח אמורה להציג את דו"חותיה ב-29 במארס, ולכן נדרשת השלמת ההערכת השווי עד למועד זה, כדי שמלח תוכל להחליט האם וכמה להפחית את שווי מניות בנק הפועלים הרשומות בספריה. מניות הפועלים שבידי מלח רשומות לפי שווי של 1.72 מיליארד שקל, כלומר לפי שווי בנק של 14.8 מיליארד שקל, כ-110% מההון העצמי של הבנק.



אם אכן יתברר כי הערכת השווי היא נמוכה מהמחיר הרשום בספרים, תיאלץ תעשיות מלח להחליט האם היא מבצעת הפרשה בגין ההפרש. הערכת השווי הקודמת של ברנע לבנק הפועלים, שנערכה באוגוסט 2002 העריכה את שוויו של הבנק בכ-23%-24% מהונו העצמי, שעמד אז על כ-13 מיליארד שקל. כיום עומד הונו העצמי של הבנק על כ-13.7 מיליארד שקל, ואילו שווי השוק שלו עומד על כ-8 מיליארד שקל.



הערכת השווי הנוכחית תיעשה על פי דו"חות יוני וספטמבר 2002.‏ ברנע אמר היום כי הגיש רק טיוטה ראשונית, וכי עדיין לא דנו בה כלל. לדבריו, פרסומים לפיהם הערכת השווי נעה בין שווי השוק של הבנק לשווי ההון העצמי אינם נכונים. ברנע לא היה מוכן להתייחס לשווי הפועלים לפי ההערכת השווי שהוא מכין. בעבר טען ברנע כי שוויים של הבנקים גבוה מהונם העצמי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully