וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי ספרד ובלגיה נשאו דברים במעבר רפיח טרם שחרור חטופים, בממשלה גינו: "רוח גבית לטרור"

עודכן לאחרונה: 24.11.2023 / 17:52

השניים קיימו מסיבת עיתונאים במצרים שעות ספורות לפני שחרורם של 13 חטופים ישראלים משבי חמאס - לאחריה זומנו לשיחת נזיפה חריפה על ידי שר החוץ כהן. "טענות שקריות", טען השר. רה"מ הצטרף: "לא הטילו את האחריות המלאה על חמאס"

ר"מ ספרד פדרו סנצ'ז, ר"מ בלגיה אלכסנדר דה קרו ומזכ"ל הליגה הערבית אחמד אבו אל-רייט במצרים, 24 בנובמבר 2023. רויטרס
"נותנים רוח גבית לטרור". ראשי ממשלות ספרד ובלגיה/רויטרס

שר החוץ אלי כהן זימן היום (שישי) את ראש ממשלת ספרד פרדו סנצ'ז וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דר קרו לשיחת נזיפה חריפה, זאת בעקבות דברים שנשאו במסיבת עיתונאים שקיימו במעבר רפיח שבמצרים שעות ספורות לפני שחרורם הצפוי של 13 חטופים ישראלים משבי חמאס.

"הפסקת האש טובה, אך לא מספיקה", אמר בין דבריו במסיבת העיתונאים במצרים ראש ממשלת ספרד סאנצ'ז על ההפוגה המלחמתית מול חמאס. "אני חושב שהרוב הגדול של הקהילה הבינלאומית מסכים שיש לנקוט בהפסקת אש קבועה, הומניטרית ומתמשכת כדי למנוע את המצב הקטסטרופלי שעובר על האזרחים ברצועת עזה", הוסיף. לישראל יש זכות להגן על עצמה, אך עליה לעשות זאת במסגרת הפרמטרים והמגבלות המוטלות על ידי הארגון ההומניטרי הבינלאומי, וזה לא המקרה".

בהמשך, טען גם ראש ממשלת בלגיה דה קרו כי "חמאס חייב לעצור את מעגל האלימות שהתחיל ב-7 באוקטובר - והמבצע הצבאי שישראל עורכת חייב לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי. הרג אזרחים צריך להיפסק, עכשיו. ההרס בעזה בלתי מתקבל על הדעת".

"אנחנו מגנים את הטענות השקריות של ראשי הממשלות של ספרד ובלגיה אשר נותנים רוח גבית לטרור", נמסר משר החוץ כהן לאחר דבריהם, "ישראל פועלת לפי הדין הבינלאומי ונלחמת בארגון טרור רצחני גרוע מדאעש שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. אנחנו נחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש עד לחיסול שלטון החמאס ברצועת עזה ושחרור כל החטופים."

רה"מ בנימין נתניהו במסע"ת ערב שחרור החטופים, 22 בנובמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
"מגנה בתקיפות את הדברים". נתניהו/פלאש 90, חיים גולדברג

בהמשך, התייחס לדבריהם גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "מגנה בתקיפות את דברי ראשי ממשלות בלגיה וספרד על כך שלא הטילו את האחריות המלאה על הפשעים נגד האנושות שביצע חמאס, שטבחו באזרחינו ומשתמשים בפלסטינים כמגן אנושי", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully