וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 אחוזי דיוק על עשרות יירוטים: ההישג המפואר של מערכת קלע דוד

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 9:58

תחקירי חיל האוויר מצביעים על נתוני דיוק מרשימים במיוחד של מערכת ההגנה האווירית. גורמי צבא אמרו לוואלה! כי הממצאים מצביעים על אמינות המערכת והיכולת שלה להתמודד עם איומים מורכבים אפילו יותר

בוידאו: יירוט טיל שיוט על ידי מטוס ה"אדיר" ויירוט טיל על ידי מערכת החץ/צילום: דובר צה"ל

מתחקירי חיל האוויר עולה כי מפקדי סוללת קלע דוד (שרביט קסמים) במערך הגנה האווירית שיגרו עד כה עשרות מיירטים לעבר איומים שונים - בדיוק מרשים: אחוזי היירוט המוצלחים של המערכת עומדת על 100%. גורמי צבא אמרו לוואלה! כי הממצאים מצביעים על אמינות המערכת והיכולת שלה להתמודד עם איומים מורכבים הרבה יותר.

מערכת קלע דוד, תוצרת חברת רפאל, היא מערכת הגנה אווירית לטווח ארוך ליירוט טילי שיוט ואיומים נוספים מסוגים שונים המוגדרים "מורכבים". המערכת משולבת בתוך מערכת ההגנה הרב שכבתית על עורף מדינת ישראל, ונכונה לפעול בשגרה וחירום לפי מדיניות היירוט שקבע צה"ל. לדברי גורמי צבא, המערכת מאפשרת לצה"ל עליונות במרחב.

המערכת, המאפשרת כיסוי ארצי, כוללת מיירט מהמתקדמים בעולם, משגרים, מרכז שליטה, מכ"ם עוצמתי שמחובר לכלל המערכות של מערך הגנה אווירית וחיל האוויר כדי לדייק את דרכי הפעולה, ובאופן זה הוא מזהה ועוקב אחר מטרות בטווחים גדולים מאוד. יכולותיו הפורצות דרך מאפשרות למערכת ליירט בו זמנית מספר איומים מורכבים. חשוב להדגיש כי המיירט של קלע דוד פעול בשיטת פגיעה ישירה במטרה (hit to kill).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully