וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושפים מחבלים ואוספים מודיעין: הכטמ"מים החדשים החלו לפעול בעזה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 10:27

באישור הרמטכ"ל החלו אמש לפעול ברחבי רצועת עזה מיני כלי טיס מאוישים מרחוק מסוג "ניצוץ" במסגרת הפרויקט הסודי "ענני סערה". הם שקטים יותר, שוהים זמן ממושך מעל שטח האויב - ומסייעים לכוחות הפועלים בשטח. גורם צבאי בכיר: "כלי הטיס יסייע רבות לכוחות המתמרנים"

בווידאו: תיעוד מהשמדת מנהרת הטרור שמוקמה בקרבת בית ספר בעזה/צילום: דוברות צה"ל

באישור הרמטכ"ל החלו אמש לפעול ברחבי רצועת עזה מיני כלי טיס מאוישים מרחוק מסוג "ניצוץ" במסגרת הפרויקט הסודי "ענני סערה" שנחשף לראשונה בשנת 2022. אותם כטמ"מים נחשבים לשקטים מאוד וכאלה השוהים זמן ממושך מעל שטח אויב ומפעילים מגוון סנסורים מתקדמים לחשיפת אויב. החל מאתמול הכטמ"מים מסייעים לאתר פעילי חמאס בשטחים המורכבים של עזה.

ייעודם העיקרי של "ענני סערה" שנקלטו בטייסת 144, "עוף החול" בבסיס חצרים, בהובלה של חברת רפאל ואיירונאוטיקס ושיתוף משרד הביטחון, הוא בעיקר איסוף מודיעין על תאי שטח נרחבים אצל האויב שלרוב מסתתר בשטחים בנויים, סבוכים ואזורים רווי אוכלוסייה. בכך הכטמ"מ מסייע במשימות החשיפה-תקיפה לחיל האוויר, אגף המודיעין וכוחות פיקוד הדרום בתמרון.

מפעיל כטמ"ם בפעילות. 11 באפריל 2023. דובר צה"ל
מפעיל כטמ"מ/דובר צה"ל

לדברי גורם צבאי בכיר בפיקוד הדרום, "מדובר במערכת שתעניק לצה"ל ממד חדש. 'הניצוץ' יסייע רבות לכוחות המתמרנים בדגש על צוות הקרב החטיבתי. האויב לא ממהר להראות את עצמו וכשזה קורה מדובר לפרקי זמן קצרים. אם אנחנו נדע לזהות אותו בזמן בשיטות מגוונות ולתקוף אותו, נרחיב את ההישג שיוביל להשמדת חמאס. המטרה שלנו היא להפעיל את 'ענני סערה' במשימת אחיזת שטח. לא להתבונן על נקודה מסוימת אלא לסייע לנו לאחוז במרחב גיאוגרפי גדול ולדווח לנו על כל מה שזז ונראה שונה בהתאם למה שנגדיר לו".

כאמור, מדובר במערכת רב משימתית, הכוללת מגוון סנסורים המאפשרים לו לשאת אותם בו זמנית. הוא יודע לסייר במרחב במשך זמן ממושך, הוא שקט ומצליח להעביר תמונה חדה וברורה על תאי שטח נבחרים, אוסף מודיעין למשימות מיוחדות, מסייע בליווי כוחות מתמרנים בשטח אויב ומסייע במשימת החשיפה-תקיפה לצמצום משך הפעולה. לדברי גורם צבאי בכיר, התצורה של ה"ניצוץ" מאפשרת הפעלה מהירה יחסית, עלויות קטנות מהמל"טים היקרים ועתירי המשקל. "היכולת לעבוד כ'להקה', מאפשרת ל'ניצוץ' להיות מכפיל כוח בשדה הקרב", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully