וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקום מתוך האסון": היישוב הקטן בעמק יזרעאל קובר שבעה נרצחים

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 12:39

בישוב הקהילתי אחוזת ברק שבעמק יזרעאל חיים 2,800 תושבים, שבעה צעירים מתוכם נרצחו בטבח המזעזע במסיבת נובה. יו"ר הוועד של היישוב: "הלב שלנו חזק כי אנחנו קהילה חזקה. נקום מתוך הדבר הנורא שאנחנו נמצאים בו"

בווידאו: ההרס שהותירו מחבלי חמאס בקיבוץ נירים/מערכת וואלה!

בישוב הקהילתי אחוזת ברק שבעמק יזרעאל חיים 2,800 תושבים, שבעה צעירים מתוכם נרצחו בטבח המזעזע במסיבת נובה שליד קיבוץ רעים. ארבעה מהנרצחים הובאו למנוחות בימים האחרונים - בני הדודים דין (27) ושוהם בר (21), שי שלו (50) ואיתן שניר (22). היום יובאו למנוחות בבית העלמין של הישוב שלו גל (23) והאחים נועה (27) וגידי חיאל (24).

אחוזת ברק הוקמה בשנת 1999 ממזרח לעפולה. עם השנים הישוב גדל והיום חיות בו 700 משפחות. מאז שבת 7 באוקטובר הישוב עצר את נשימתו והתושבים ייחלו לקבל בשורות משמחות, אבל ככל שחלפו הימים החלו להגיע בשורות האיוב. אתמול הגיעה הידיעה כי האחים גידי ונועה חיאל זוהו. כל שבעת הנעדרים מאחוזת ברק נרצחו.

גידי חיאל - שנרצח במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גידי חיאל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"כבר בשבת בסביבות השעות 9-10 בבוקר התחלנו להבין שאנחנו נכנסים לאירוע חירום שלא ידענו כמותו", אמר רפי משה, יושב ראש הוועד של הישוב. "מדינת ישראל לא התברכה באוצרות טבע רבים והאוצר הגדול שיש לה הוא האדם. עם ישראל איבד 1,300 אוצרות ושבעה מהם הם אוצרות שלנו, כל אחד מהם היה ייחודי ומופלא, צעיר או צעירה שמשפחתו גידלה וטיפחה אותו. האבל מורגש בכל מקום בישוב. הלב שלנו שבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נועה חיאל - שנרצחה במהלך חרבות ברזל. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נועה חיאל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלו גל, נרצח במסיבה בקיבוץ רעים. מועצה אזורית עמק יזרעאל, אתר רשמי
שלו גל/אתר רשמי, מועצה אזורית עמק יזרעאל

"הקהילה של אחוזת ברק היא קהילה חזקה", הוסיף משה. "אנחנו תומכים ומחזקים את המשפחות, בנוסף למסגרות קהילתיות נוספות שפועלות בימים אלו".

דין בר, אחוזת ברק. באדיבות המשפחה
דין בר/באדיבות המשפחה
שוהם בר, אחוזת ברק. באדיבות המשפחה
שוהם בר/באדיבות המשפחה

לפני ארבע שנים הקימו בישוב צוות חירום ישובי (צח"י) כפי שהוקמו בעוד ישובים ברחבי הארץ. בצוות קיימים צוותי משנה בנושאי רווחה, בטחון, חינוך ועוד. "בארבע שנים האחרונות הצוותים הוכשרו והתאמנו, תקופת הקורונה הקנתה ניסיון, אבל לא שיערנו שתגיע אלינו שעה קשה כך כך", אמר. החמ"ל שהקים הוועד מאויש 24 שעות ביממה ולצד משימות ביטחוניות וחינוכיות שהוא לקח על עצמו, הוא נדרש כעת להפעיל מערך תמיכה לשש משפחות שאיבדו את יקיריהן. "הלב שלנו חזק כי אנחנו קהילה חזקה. נקום מתוך הדבר הנורא שאנחנו נמצאים בו", אמר משה.

שי שלו נרצח במסיבה בקיבוץ רעים. מועצה אזורית עמק יזרעאל, אתר רשמי
שי שלו/אתר רשמי, מועצה אזורית עמק יזרעאל
איתן שניר, אחוזת ברק. באדיבות המשפחה
איתן שניר/באדיבות המשפחה

1,300 בני אדם נרצחו ו-4,000 נפצעו במלחמה ובהסלמה בצפון. אלפי מחבלים חדרו מהרצועה לשטח ישראל במתקפה משולבת וטבחו באזרחים וחיילים בשורה ארוכה של יישובים ובסיסים בדרום הארץ, ובכמה מקומות נחשפו מעשי זוועה ואלימות מזעזעת כלפי הקורבנות. בין היתר, המחבלים רצחו יותר מ-250 בליינים בפסטיבל מוזיקה שנערך ברעים, הציתו בתים בכמה קיבוצים בעוטף עזה על יושביהם, והוציאו להורג אנשים מבוגרים, נשים וילדים. דובר צה"ל עדכן 199 משפחות שיקיריהן נחטפו לעזה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully