וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעות אונס, קטועי איברים וחולים קשים: הזמן של החטופים הולך ואוזל

16.10.2023 / 14:49

דוח רפואי ראשוני על מצב החטופים והנעדרים בידי חמאס חושף את גודל הזוועה: נפגעות אונס, קטועי איברים, חולי פרקינסון וטרשת נפוצה, פעוטות וקשישים - כולם נמצאים בתנאי קיצון והזמן אוזל

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

בדוח שנערך היום (שני) על ידי פרופ' חגי לוין על מצב החטופים והנעדרים בשבי החמאס, מתואר כי אלו נמצאים בתנאים מסכני חיים, עוברים סבל בל יתואר ונזקקים בדחיפות לטיפול בתרופות מצילות חיים וטיפול בפציעות. בהתבסס על מידע ראשוני, פצועים רבים (לאחר קטיעה; פגיעות חמורות בעקבות אונס) מצבים רפואיים כמו פרקינסון, טרשת נפוצה, מחלות לב, סרטן; וחולים עם צרכים מיוחדים כמו אוטיזם, דמנציה ופעוטות.

קובץ מפורט ובו מידע לגבי מעל ל-150 חטופים ונעדרים נשלח בשבת לאיש הקשר של הועדה הבינלאומית של הצלב האדום (ICRC), ולאחר מכן נשלח עדכון נוסף.

דוגמאות למקרים קריטיים: תינוק בן שנה הניזון רק מפורמולת תחליף חלב לתינוקות מזון וזקוק להזנה ומוצרים חיוניים לתינוק. ילדים בני 5, 13 ו-16, עם אוטיזם הדורש סיוע מיוחד. אישה בת 23 עם פציעות מירי ללא טיפול רפואי. אישה בת 27 עם מחלת קרוהן הדורשת טיפול ביולוגי וטיפול תזונתי רפואי בסיכון להחמרת המחלה. גבר עם מחלה אוטואימונית קשה הדורשת טיפול ביולוגי בבית חולים, בסיכון להחמרת המחלה ולמוות. גבר בן 60 עם טרשת נפוצה, מתקשה ללכת. אישה בת 85 עם אי ספיקת לב, מחלת כליות, אסטמה, הפרעות קצב לב עם סיכון לפתח קרישת דם, אגירת נוזלים ומוות. אישה מבוגרת עם פרקינסון, דמנציה, תת משקל בסיכון להחמרת המחלה ומוות.

לדוח המלא לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully