וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי ברוגז במלחמה: אמסלם הזמין את ראש רשות החברות לדיון, אבל לא עונה לה בווטסאפ

עודכן לאחרונה: 14.10.2023 / 23:49

ככל הנראה, הזימון נשלח בתגובה לפנייתה של ראש הרשות מיכל רוזנבוים, שפורסמה בוואלה! בבקשה לעדכן את אמסלם ואת שר האוצר במצב התעשיות הביטחוניות, הרכבת וחברת החשמל בשעת חירום. אמסלם סירב לאפשר לרוזנבוים בדיוני האוצר ואף טען שכלל לא פנתה אליו

דוד אמסלם במסר מאיים למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי/ערוץ הכנסת

השר במשרד המשפטים הממונה על רשות החברות דודי אמסלם, זימן את מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים ואת הנהלת הרשות לדיון. מועד הדיון לא ברור והוא יתקיים מחר או מחרתיים.

הזימון הוא ככל הנראה בתגובה לפנייתה של רוזנבוים, שפורסמה בוואלה! ושבה היא ביקשה לעדכן את אמסלם ואת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובכירי האוצר במצב התעשיות הביטחוניות, שאמורות לספק מענה בשעת חירום, וכן בסטטוס ההיערכות של חברת החשמל והרכבת למלחמה. אמסלם מנע זאת ממנה, וסמוטריץ' שיתף איתו פעולה, למרות המצב המלחמתי.

עם תחילת המלחמה הוקם ברשות החברות הממשלתיות חמ"ל שאליו מדווחות החברות על פגיעות במתקנים, תפקוד שוטף, מצב המלאים השונים כגון חשמל, דלקים שונים, גז ועוד. רוזנבוים ביקשה לקחת חלק בישיבות הסטטוס שנערכות באוצר בנוגע למלחמה, ולהציג את העדכונים הנוגעים לחברות. ואולם בעקבות דרישת אמסלם היא סורבה.

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
נלחץ מהפרסום? דוד אמסלם/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אתמול פרסם ראש המטה של השר מכתב שלפיו רוזנבוים כלל לא פנתה אל אמסלם, אך בפרסום וואלה! קיים תיעוד לפנייתה של רוזנבוים. ‏במכתב שהעבירה לשר היא כותבת כי "כידוע לך, החברות הממשלתיות - בכללן חברת החשמל, מקורות, נמלי הים, רכבת ישראל, התעשיות הביטחוניות ועוד רבות - הינן משאב אסטרטגי בימי שגרה, קל וחומר בימי מלחמה. החברות אחראיות על התשתיות העיקריות של מדינת ישראל ועל השירותים החיוניים. המידע המצוי בידנו הינו משמעותי, שלא לומר קריטי, ויש חשיבות עליונה שיוצג בפני מקבלי ההחלטות בשעות אלה ממש".

רוזנבוים ממשיכה וכותבת כי "ביקשתי להציג בפני הגורמים הרלבנטיים באוצר את המצב והאתגרים בחברות. לתדהמתי, נמסר לי כי הורית שלא לאפשר לי להציג את האמור. כבוד השר, אנו בעת מלחמה. מדינת ישראל תחת מתקפת טרור על אזרחיה, ויש חשיבות עליונה שכל ערוצי הדיווח והעברת המידע יתנהלו באופן שוטף, יעיל ותקין".

אמסלם עצמו לא השיב לפניותיה של רוזנבוים, שמנסה להשיג אותו החל משבת מהצהריים ועד הלילה, כולל שליחת הודעות ווטסאפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully