וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור גבורה בלתי נתפס: קצין הגששים שהגן על ה"סמל" של פיקוד דרום

14.10.2023 / 9:00

סא"ל ע', קצין הגששים של אוגדת עזה, הדף שיירת אופנועים בירי נק"ל: "הוא הציל חיי חיילים וחיילות, מפקדים בכירים והכי חשוב ילדים ונשים שהגיעו להתארח באוגדה"

תקיפת מטרות ברצועת עזה במהלך מבצע "חרבות ברזל"/דובר צה"ל

אחת ההתקפות הגדולות ביותר שביצע חמאס בעומק שטח מדינת ישראל הייתה על "מחנה רעים", מפקדת אוגדת עזה שנבנתה אחרי ההתנתקות והיוותה סמל צבאי וקדמה טכנולוגית בתחומים רבים. צה"ל השקיע סכומי עתק בטכנולוגיות ותשתיות לאורך השנים והוצבו בו מערכים רבים וחמ"לים מהמתקדמים שיש בצה"ל, שרובם לצורכי פיקוד ושליטה, איסוף, תצפיות ותקיפה. בהסלמות השונות היה המחנה יעד קבוע להתקפות פצצות מרגמה ורקטות וסימני הנפילות והרסיסים נראו היטב על הקירות והמדרכות.

לפי עדויות מפקדים, בשלב הראשון של מתקפת חמאס שהחלה בשיגורי רקטות ופצצות מרגמה הודיע קצין הגששים של אוגדת עזה סא"ל ע' , קצין ותיק מאוד ומוערך, למפקד אוגדת עזה תא"ל אבי רוזנפלד, כי הוא יוצא אל השטח לראות מה קורה. החושים שלו הצביעו על מתקפה משמעותית ורחבה. באותן דקות היה קושי לתקשר עם מוצבי הגבול כי התצפיות קרסו ורשת הקשר.

מפקד אוגדת עזה, תא״ל אבי רוזנפלד, מנהל את הלחימה בגזרה, 9 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
מפקדת אוגדת עזה עמדה תחת מתקפה כבדה/דובר צה"ל

לפי עדויות מפקדים, סא"ל ע' יצא עם החפ"ק שלו (מספר גששים בג'יפ) משער הכניסה של הבסיס ובצומת זיהה שיירת אופנועים שעושה את דרכה אל האוגדה ופתח לעברה באש. לאחר מכן נסוג לאחור אל הש.ג והחל להדוף אותם בירי נק"ל מאחורי מחסות.

המחבלים נסוגו לאחור, סא"ל ע' עדכן את מפקדת האוגדה על ההתקפה הקרקעית וכבר זיהה טנדרים עם מחבלים במרחב שרוצים לחדור פנימה וירדו מהכביש אל השטח. קצין הגששים, דרש מיידית להעביר את כל הילדים של המפקדים אל החמ"ל המרכזי, וקרא לכל מי שיש לו רובה לבוא אל שער הכניסה ולהילחם.

הלחימה של קצין הגששים התחלקה בין שער הכניסה ללב מפקדת האוגדה. חלק ההיתקלויות היו מטווח אפס.

"עוד נדבר ארוכות על הפעולות ההרואיות של קצין הגששים באוגדת עזה ואחרים, אבל מה שאפשר לומר כבר עכשיו שבזכות הדריכות שלו, המקצועיות והחתירה למגע הוא הציל חיי חיילים וחיילות, מפקדים בכירים והכי חשוב ילדים ונשים שהגיעו להתארח באוגדה במהלך החג", אמר אחד המפקדים. "הם הצליחו להרוג הרבה מאוד מחבלים. אבל הפעולה האגרסיבית שהוא נקט על ההתחלה היא זו ששיבשה למחבלים את התוכניות ועיכבה אותם מלחדור לבסיס ואפשרה היערכות קריטית. המראות הם קשים, אבל יש באוגדה סיפורי גבורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully