וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה לראשונה: כוחות ערכו פשיטות בעזה לאיתור נעדרים

13.10.2023 / 19:30

כוחות שריון מגדוד 77 שזכור מהקרב המיתולוגי במלחמת יום הכיפורים, ביצעו את הפשיטות שנועדו "לטהר את המרחב ממחבלים" ואשר במהלכן "נעשה מאמץ לאיתור נעדרים". חוליות מחבלים אותרו בשטח

בווידאו: שיגור ירי מרצועת עזה במהלך תקיפת חיל האוויר/צילום:דובר צה"ל

דובר צה"ל עדכן הערב (שישי) כי במהלך היממה האחרונה ביצעו הכוחות פשיטות מקומיות בשטח רצועת עזה, "להשלמת מאמץ טיהור המרחב ממחבלים ומאמצעי לחימה. בפעולות אלו, נעשה מאמץ לאיתור נעדרים". לדבריו, "כוחות חי"ר ושריון סרקו אחר ממצאים שעשויים לסייע באיתור הנעדרים, וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח, בהן חוליית חמאס שירתה נ"ט לעבר ישראל".

הגדוד שביצע את הפשיטה ליעדי החמאס בעזה הוא גדוד 77 בפיקודו של סא"ל שמעון פוטרבני. לצידו פעלו כוחות חי"ר והנדסה בפיקוד החטיבה הצפונית באוגדת עזה.

גדוד 77 שביצע את הפשיטה, הוא סמל לתעוזה ולדבקות במשימה. זכור ומפורסם במיוחד פועלו של הגדוד בקרב בעמק הבכא במלחמת יום הכיפורים תחת פיקודו של המג"ד דאז אביגדור קהלני.

בכתבה שפורסמה בוואלה! חדשות בחודש שעבר, סיפר המג"ד הנוכחי פוטרבני לקהלני עד כמה הקרב ההוא, לפני בדיוק 50 שנה, מהווה חלק בלתי נפרד מההכשרה של חיילי הגדוד עד עצם היום הזה. "כל חייל שמגיע לגדוד הולך לאימון בעמק הבכא ואחר כך הולך לאל-רום לראות את הסרט על הקרב", אמר פוטרבני. "לומדים שם על רוח הלחימה, על נפש האדם, על התעצומות שנדרשות מלוחם ואפשר לראות את הטנקים, את העמדות - ולהרגיש ממש את מה שאולי הרגיש אותו חייל לפני 50 שנה כשהוא התכונן למלחמה. את זה אנחנו מנסים ללמד את החיילים שלנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully