וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראובן התעקש לחלוב את הפרות - ונהרג על ידי מחבל שהסתתר ברפת בכיסופים

10.10.2023 / 15:26

ראובן הייניק מאשקלון היה מנהל הרפת של קיבוץ כיסופים ב-15 השנים האחרונות. הוא נהרג על ידי מחבל שהסתתר ברפת. "הוא אמר שהוא לא מסוגל להשאיר את הפרות בלי אוכל ומים"

בווידאו: צה"ל מכניס תקשורת זרה לתעד את האסון בכפר עזה/רויטרס

אחד ההרוגים במתקפה של חמאס על עוטף עזה הוא ראובן הייניק מאשקלון. הוא נהרג מירי מחבל שהסתתר בתוך הרפת בכיסופים. הייניק הוא מנהל הרפת של קיבוץ כיסופים ב-15 השנים האחרונות.

יו"ר הנהלת כיסופים, גברי ברגיל, אמר: "הערך 'חקלאי' נכתב על אנשים כמו ראובן. כיסופים פונה במוצאי שבת ונאסר על אנשים להכנס לקיבוץ. ראובן ביקש להגיע לרפת כדי להאכיל את הפרות ולתת להן מים ולנסות לחלוב אותן. פרה שלא נחלבת סובלת כאבים ומתפתחת לה דלקת. אמרנו לראובן שאין לו אישור להכנס לקיבוץ, ואז הוא הלך לצבא וביקש שיאשרו לו להכנס והצבא אכן אישר לו. הוא עדכן את מרכז המשק שהוא נכנס ומרכז המשק ורפתן נוסף הצטרפו אליו. אחרי שהאכילו והשקו את הפרות הם הלכו למכון החליבה. מחבל שהסתתר שם פתח בירי וראובן נפגע. ראובן גילה דבקות במשימה ומימש את הערכים הכי בסיסיים של ציונות וחקלאות. הוא אמר שהוא לא מסוגל להשאיר את הפרות בלי אוכל ומים".

קיבוץ כיסופים ספג בשבת מכה נוראית כששמונה חברים ושישה עובדים תאילנדים נרצחו. ארבעה חברים נחטפו ולמבני הקיבוץ נגרם הרס כבד. מאז מוצאי שבת הקיבוץ פונה וחברי המשק נמצאים בבית מלון בים המלח. ברגיל אמר שכשבישר לחברים על נפילתו של ראובן זו הייתה מכה נוראית עבורם. "זו הייתה בשורה שנפלה עליהם אחרי ההצטברות של כל האובדן שחוו בשבת. הוא היה דמות מרכזית בכיסופים. איש אהוב, חייכן ואופטימי, איש מקצוע מהשורה הראשונה שהיה מוכר בענף הרפת בארץ".

ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל, אמר: "ראובן פעל באופן הירואי. הוא עשה הכל כדי להגיע לרפת ולדאוג לפרות שלא קיבלו אוכל ומים במשך 60 שעות. נהרגו לנו שלושה רפתנים במלחמה הזאת. יפתח גורני ויונתן חג'בי נהרגו בקרבות עם מחבלים. אלו אנשים גיבורים שעושים הכל להחזיק את הרפתות ואת אמצעי היצור של מדינת ישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully