וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות בגינוי ערבי ראשון: "התקפות חמאס נגד ישראלים - הסלמה חמורה"

8.10.2023 / 23:29

המדינה, לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, הפכה לערבית הראשונה לגנות את פלישת החמאס לשטחי המדינה: "נגעלים מהדיווחים על חטיפת אזרחים ישראלים מבתיהם ולקיחתם כבני ערובה. אזרחים זכאים להגנה לפי החוק הבינלאומי"

בווידאו: תדרוך דובר צה"ל שמבהיר כי יש עדיין אויב בשטח ישראל/צילום: דובר צה"ל

איחוד האמירויות הפכה למדינה הערבית הראשונה לגנות את הפלישה של חמאס לשטחי מדינת ישראל. יחסי המדינה יחד עם ישראל היו לדיפלומטיים בסוף שנת 2020, אז נחתמו הסכמי אברהם והמדינות פתחו שגרירויות וקונסוליות לשיתוף הפעולה וקיום היחסים הדיפלומטיים.

בהודעה של משרד החוץ של איחוד האמירויות נכתב: "התקפות חמאס נגד אזרחים ישראלים הם הסלמה חמורה. אנחנו נגעלים מהדיווחים על חטיפת אזרחים ישראלים מבתיהם ולקיחתם כבני ערובה. אזרחים זכאים להגנה לפי החוק הבינלאומי".

יחידות מילואים של שריון וחי"ר באימונים צבאיים ברמת הגולן לפני יציאה דרומה לרצועת עזה, צפון רמת הגולן ב-8 באוקטובר 2023.. מיכאל גלעדי, פלאש 90
באיחוד האמירויות מגנים את החמאס ותומכים בישראל/פלאש 90, מיכאל גלעדי

נכון לשעה זו, 700 נרצחים במלחמה שפרצה אתמול, כשחמאס החל מתקפת פתע על יישובי הדרום והמרכז, שכללה ירי רקטות וחדירת מחבלים ליישובי עוטף עזה. משרד הבריאות עדכן כי כ-2,200 פצועים מטופלים בבתי החולים. המחבלים חדרו ליישובי הדרום, פתחו בירי ללא הרף וחטפו אזרחים וחיילים רבים לשטח הרצועה, הנמצאים בשבי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. כוחות הביטחון נמצאים בעיצומם של המאמצים להשגת שליטה על יישובי הדרום, ואזרחים ברחבי הארץ נרתמים לסייע לנפגעים הרבים. על רקע גיוס צבאי נרחב ותקיפות יעדי טרור ברצועת עזה, הרמטכ"ל הרצי הלוי עדכן: "צפויים לנו ימי לחימה ארוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully