וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאו עקבות האדם העתיקים בעולם

רויטרס

13.3.2003 / 0:01

העקבות נמצאו בעפר וולקני בהר געש בדרום איטליה והם בני 385 אלף שנה; המדענים הסיקו מהעקבות כי בעליהם הלך על רגליו הליכה זקופה והשתמש בידיו לייצוב; גובהו היה מטר וחצי

מדענים איטלקים הודיעו אתמול כי חשפו את עקבות האדם העתיקים ביותר השייכים לאדם הקדמון. סימני הידיים והעקבות המאובנים ידועים באיטליה כ"עקבות השטן", מאחר ומקומיים חשבו תמיד שמדובר בעקבותיהם של יצורים על טבעיים. העקבות שייכים לבני אדם שככל הנראה טיפסו על צידו של הר הגעש רוצ'אמונפינה בדרום המדינה, לפני 385 אלף שנים.

"אנו מאמינים כי העקבות שנמצאו הן עקבות האדם העתיקים ביותר שהתגלו עד היום", אמר פאולו מייטו מאוניברסיטת פדואה באיטליה. לדבריו, העקבות הוטבעו על ידי בני האדם הקדמונים שהלכו הליכה חופשית וזקופה והשתמשו בידיהם מדי פעם, כדי לייצב עצמם.

שלושה מהעקבות שנמצאו מעידים על הליכה עקומה או הליכה בזיגזג. עקבות הרגליים שנמצאו בעפר הוולקני המאובן הם באורך של 20 ס"מ ועובי של עשרה ס"מ. גובהו של האדם הקדמון לפי עקבות אלו, היה מטר וחצי. "השקעים של עקבי כף הרגל וכריות האצבעות של חלק מהעקבות הם ברורים מאוד וניתן אפילו לקבוע כי הם עקבי בהונות", אמר מיאטו למגזין המדע "טבע".

מייטו אמר עוד כי עקבות עתיקים אף יותר של הומינידים (זן אחר של בן משפחת האדם) בני שלושה וחצי מיליון שנה נמצאו בצפון טנזניה בהר הגעש לאטאולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully