וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אקסודוס": יותר מ-60 אלף איש עוזבים את הברנינג מן

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 11:20

אחרי ימים ארוכים שבהם היו תקועים בבוץ, ונאסרה הכניסה או היציאה מפסטיבל הברנינג מן בנבאדה, החלה "יציאת מצרים" (ה"אקסודוס") המסורתית של יותר מ-60 אלף המשתתפים שנשארו בפסטיבל. צפו בתמונות היפות

רכבים שהצליחו לצאת מהבוץ בפסטיבל ברנינג מן 2023/צילום: נעם פרנג'י

עשרות אלפי משתתפי פסטיבל הברנינג מן, שהסתיים רשמית אתמול (שני), יכלו לצאת סוף-סוף מהפלאיה שבה היו נצורים במשך מספר ימים, זאת לאחר גשמים עזים שכיסו את מתחם הפסטיבל שהפך כולו לבור בוץ ענקי שלא אפשר לקרוואנים ולרכבים אחרים לצאת מהמתחם, שנסגר על ידי גורמים פדרליים בארה"ב.

צילומים חדשים מראים את שיירות הקרוואנים יוצאות מהפסטיבל אתמול, במסע המסורתי של היום האחרון שמכונה על ידי המשתתפים "אקסודוס" (יציאת מצרים), ובמהלכו אלפי רכבים נוסעים בזה אחר זה ועוזבים את המתחם.

האקסודוס, ברנינג מן 2023. רויטרס
שיירות הקרוואנים יוצאות מהפסטיבל, אתמול/רויטרס
האקסודוס, ברנינג מן 2023. רויטרס
האקסודוס, ברנינג מן 2023/רויטרס

ה"עוצר" בברנינג מן הוסר רשמית אתמול, מה שאפשר ל-64,000 המשתתפים שנותרו על פי הערכות הזדמנות לברוח מהבלאק רוק סיטי בנבאדה הודות לשטחים יבשים יותר, כך לפי מארגני הפסטיבל שפרסמו עדכון באתר האינטרנט של הפסטיבל בסביבות השעה 14:00 זמן מקומי, אתמול.

אבל למרות שהאיסור על הנהיגה כבר לא היה בתוקף, עדיין קראו המארגנים לאלו שנוכחים בפסטיבל לדחות את יציאתם ליום שלישי כדי להפחית חלק מהעומס בכבישים. "כדאי לדעת שבעוד שהתנאים משתפרים והכבישים מתייבשים, הפלאיה עדיין בוצית וייתכן שיהיה קשה לניווט בשכונות מסוימות וברחובות מסוימים", אמרו המארגנים.

האקסודוס, ברנינג מן 2023. רויטרס
האקסודוס, ברנינג מן 2023/רויטרס
האקסודוס, ברנינג מן 2023. רויטרס
האקסודוס, ברנינג מן 2023/רויטרס

אתמול סיפר לוואלה! תיירות נעם פרנג'י, ישראלי שהצליח להימלט מהפלאיה עם חבריו, על תלאות הקבוצה שעמה נסע לפסטיבל. "אתה הולך 10 מטרים ואתה תקוע כי הבוץ נתפס ברגליים. זו חוויה אבל זה היה גם מלחיץ", הוא אמר.

עתה יכולים המשתתפים לחזור לבתיהם בשלום ולתכנן את הפסטיבל הבא, שיתקיים באוגוסט 2024. רק נקווה שהם לא יפגשו בגשם הכבד שירד דווקא בסוף אוגוסט השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully