וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות משתתפים נכחו בפתיחת תערוכת אוסף צבי נטע במוזיאון הרמן שטרוק

איש העסקים צבי נטע, הבעלים של חברת "מכשירי תנועה", תרם למוזיאון שטרוק בחיפה 212 הדפסים ורישומים של האמן הרמן שטרוק שקיבל בירושה מאביו יוסף (ג'ו) בוקסנבאום

צבי נטע, מנכ"ל מכשירי תנועה, יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה ומנהל האוספים רן הלל. ענת חרמוני,
צבי נטע, מנכ"ל מכשירי תנועה, יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה ומנהל האוספים רן הלל/ענת חרמוני

מאות משתתפים נוכחו בפתיחת תערוכת אוסף צבי נטע מוזיאון הרמן שטרוק. באירוע החגיגי המבקרים יכלו להתרשם וליהנות מהעבודות המיוחדות של שטרוק, שחלקן מוצגות לציבור בפעם הראשונה. בתערוכה זו, ונהנו גם מהופעה של צמד כליזמרים באמפיתיאטרון המיוחד של מוזיאון שטרוק בחיפה.

איש העסקים צבי נטע הבעלים של חברת "מכשירי תנועה" תרם למוזיאון שטרוק בחיפה 212 הדפסים ורישומים של האמן הרמן שטרוק (שקיבל בירושה מאביו יוסף (ג'ו) בוקסנבאום). בין 212 הטפסים והרשומים של שטרוק יש דיוקנאות מפורסמות של גדולי הציוניות הרוח והמדע: תיאודור הרצל, אלברט איינשטיין, הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, אוסקר ויילד , זלמן שניאור ועוד.

הרמן שטרוק (1944-1876) נחשב לאחד מאמני ההדפס החשובים בגרמניה ובארץ ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים. במשך למעלה מארבעים שנות פעילותו כאמן מצליח ומוערך, הוא יצר שפע של עבודות על נייר, בעיקר בשני סוגי נושאים - הדיוקן והנוף.

צבי נטע :"החלטתי לתרום את אוסף של הצייר הרמן שטרוק שהיה אחד אומני ההדפס החשובים ב-120 כדי שגם הציבור הרחב ייחשף ליצירות".

יותם יקיר, מנכ"ל מוזיאוני חיפה, הודה בחום לצבי נטע על הקשר המתמשך עם מוזיאוני חיפה, והדגיש את הקשר החשוב של מוזיאון שטרוק לשכונה בה ממוקם: "הרמן שטרוק קבע את ביתו כאן בבית הזה לפני 100 שנה ב-1924. ייסדנו כאן בבית שטרוק מגוון רחב של פעילויות הדפס ייחודיות ברוח אומנותו. צבי, אני חושב שאבא שלך ג'ו בוקסנבאום היה שמח לדעת שהאוסף שרכש של הרמן שטרוק הגיע בדיוק למקום הנכון".

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully